مهم ترین هدف برگزاری دوره "حیات طیبه" ویژه دانشجو معلمان، توجه ویژه به مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای مباحث تربیتی، سیاسی، شخصیتی و هویتی معلمان است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نخستین اردوی معرفتی- فرهنگی دانشجو معلمان نخبه و فعال فرهنگی با عنوان «حیات طیبه» به همت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، در پردیس شهید بهشتی مشهد، برگزار شد.مهم ترین هدف برگزاری دوره "حیات طیبه" توجه ویژه به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای مباحث تربیتی، سیاسی، شخصیتی و هویتی معلمان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید امین الله دادگر،مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه نخستین اردوی معرفتی- فرهنگی «حیات طیبه» دانشجو معلمان نخبه و فعال فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر این امر که حیات طیبه، وعده  الهی به تمام مسلمانان است، اظهار داشت: حیات طیبه، زندگی سالم در همه ابعاد است که با قناعت و کسب خشنودی خداوند ممکن می شود، اگر انسان عمل صالحی را انجام دهد در آخرت نیز پاداش آن را دریافت خواهند کرد، لذاحیات طیبه، امری دست یافتنی است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون دانشگاه فرهنگیان و کارکرد این دانشگاه، به این جمع‌بندی دست یافتیم که با وجود محدودیت‌های موجود، ضروری است یک اتفاق ویِژه فرهنگی، برای دانشجویان پیش بینی شود و در مجموع دوره حیات طیبه حاصل شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن سپاس از حمایت سرپرست، اعضای شورای تخصصی دانشگاه و معاونت‌ها و تقدیر از تلاش‌های برگزار کنندگان در مشهد مقدس، گفت: مهم ترین هدف از برگزاری این اردو، توجه ویژه به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای مباحث تربیتی، سیاسی، شخصیتی و هویتی معلمان است و در برنامه‌های پیش بینی شده در این دوره به طور ویژه، به این موارد خواهیم پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان، رسالت تولید و پرورش معلمان را بر عهده دارد و اگر بتواند این وظیفه را به درستی انجام دهد گام ارزشمندی برای خدمت به نسل‌های آینده برداشته است.

وی، خطاب به دانشجو معلمان حاضر در دوره حیات طیبه افزود: رسالت و حرفه معلمی به دوش شماست و این نیازمند این است که هویت خود را بشناسید و شایستگی های لازم را کسب کنید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: امروزه دغدغه‌های فرهنگی، شبیه دغدغه‌های دوران 8 هشت دفاع مقدس است و باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان باید مجهز شویم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به فجایع غزه خاطرنشان کرد: معلم طراز جمهوری اسلامی ایران، باید به جریاناتی که در جهان در حال وقوع است نگاه جهانی داشته باشد و بی تفاوت نباشد، این نگاه جهانی و اهمیت به سرنوشت جهان اسلام امری ضروری است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ایران اسلامی، امانتی است که همه نسبت به آن مسئول هستیم، لذا باید نقش و جایگاه انقلاب را درک کنیم و تاریخ را به دقت مطالعه و تطبیق کنیم، مقایسه انقلاب ایران با دیگر انقلاب ها که نقطه شروع، اوج و سقوط دارند یادآور این است که انقلاب اسلامی ایران، همواره در اوج و پیشرفت است و باید بررسی کرد که مبانی و ریشه های آن چیست که همچنان و همواره با عظمت در دنیا در حال صدور انقلاب اسلامی ایران هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر در پایان سخنان خود، مشاوره دانشجویی، کرسی های آزاد اندیشی، تریبون آزاد، نمایشگاه های متعدد و برنامه های تفریحی و زیارتی را از جمله برنامه هایی ذکر کرد که برای ارتقاء سطح معرفتی دانشجویان در ابعاد مختلف استعدادیابی، جرات ورزی، تقویت روحیه ی مسئولیت پذیری و .... بعد از پایان دوره در نظر گرفته و پیش بینی شده است.

در ادامه ی این مراسم ، جواد حسینی مدیر کل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز طی سخنانی، تصریح کرد: امروزه جوامع برای رسیدن به توسعه ی بیشتر، نیازمند برنامه ریزی های جامعی در زمینه های فرهنگی هستند.

حسینی با اشاره به این که محور توسعه یافتگی در تمامی جوامع آموزش و پرورش است، گفت: هر اندازه جوامع از درجه ی توسعه یافتگی بیشتری برخوردار باشند، نقش منابع انسانی در ثروت و توسعه ملی فزونی خواهد یافت.

وی، اظهار داشت: پیشرفته ترین جوامع بیش از 60 درصد از ثروت ملی خود را به سرمایه های انسانی اختصاص داده اند، این در حالی است که سهم ما از سرمایه های انسانی در ثروت ملی بسیار پایین است و باید در این راستا تلاش کنیم تا سهم خود را در این زمینه افزایش دهیم.

حسینی، گفت: هرچقدر منابع انسانی رشد غنی تری داشته باشد توسعه شتاب بیشتری خواهد یافت و این از طریق آموزش و پرورش امکان پذیر خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی ماموریت گرا برای تربیت انسان های شایسته است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در نشستی به مناسبت هفته ی معلم در خصوص این دانشگاه فرمودند، "همه دانشگاه ها مهم هستند اما دانشگاه فرهنگیان به دلیل اینکه که نقش تعلیم و تربیت فرزندان این مملکت را بر عهده دارند نقش مهم تری را در جامعه ایفا می کند."

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه فرهنگیان باید مرکز استراتژیک مطالعات تعلیم و تربیت، مرکز تولید اندیشه های تعلیمی و تربیتی و مرکز آموزش ضمن خدمت معلمان باشد.

وی، دربخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: معلم، رکن اساسی تعلیم و تربیت است لذا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که هیچ جامعه ای از طراز معلمان خود بالاتر نخواهد رفت.

شایان ذکر است در این مراسم صفدر مختار زاده، سرپرست پردیس شهید بهشتی مشهد، ضمن سخنانی تاکید کرد: آنچه در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کشور تدوین شده است، قرار دادن دانش آموزان در مسیر حیات طیبه است.

وی، افزود: رکن اساسی تغییر و تحول در دانش آموزان، معلمان هستند و اگر تغییری در دانش آموزان ایجاد می شود به واسطه زحماتی است که معلمان در این راستا انجام می دهند.

وی مهمترین رسالت دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلمانی که به ارزش های دینی و اعتقادی ایمان داشته باشد ذکر کرد و گفت: این دانشگاه مسئولیت تربیت معلمان طراز اول در جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و به دنبال این است تا معلمانی عالم، دانشمند و باسواد تربیت کنند.

مختارزاده افزود: هدف تعلیم و تربیت از نگاه بزرگان و فرهیختگان نظام فرهنگی این است تا ارزش های دینی و اخلاقی را در انسان ها درونی کند و در تلاش است تا بتواند رفتارها و الگوهای رفتاری که متناسب با نظام جمهوری اسلامی است را در افراد درونی کند.

وی در خصوص اهداف برگزاری اردوی معرفتی- فرهنگی دانشجو معلمان نخبه و فعال فرهنگی گفت: این اردو که با مشارکت دانشجویان برگزار می شود تمرینی است برای یادگیری زندگی اجتماعی و مشارکت کردن در امور اجتماعی است که در آینده شغلی بسیار تاثیرگذار است.

گفتنی است؛ اردوی حیات طیبه ویِژه خواهران با حضور 500 دانشجو معلم نخبه و فعال فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان از تاریخ 11 لغایت 16 مرداد ماه سال جاری در پردیس دانشگاه شهید بهشتی مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اردو ، دانشجو ، معلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار