در شرایط کنونی برای ساماندهی نیروی درمانی و بهبود شرایط بهداشت و درمان در مناطق محروم، باید سعی شود رشته‌ها در حوزه سلامت با توجه به نیاز مناطق و شهرستانها تعریف شود.

شهلا میرگلوبیلات عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در شرایط کنونی برای ساماندهی نیروی درمانی و بهبود شرایط بهداشتی و درمانی ضرورت دارد، رشته‌ها با توجه به نیاز منطقه‌ای بخصوص مناطق محروم تعریف شود.

وی گفت:با توجه به اینکه نیروهای درمانی بخصوص متخصصین همچون پزشک و پرستار حاضر به کار در مناطق محروم شهرستان‌ها نیستند، خاطرنشان کرد: به همین خاطر ضرورت دارد رشته‌ها در این بخش با توجه به نیاز منطقه تعریف شود و متقاضیان رشته های درمانی بتوانند در همان منطقه‌ای که بومی هستند به خدمت رسانی اقدام کنند.

وی افزود:در حال حاضر شاهد تمرکز تمام امکانات و تجهیزات درمانی در شهرهای بزرگ هستیم که یک معضل برای گسترش و توسعه خدمات پزشکی در مناطق شهرستانی و محروم شده است.

وی یادآور شد: توسعه آموزش عالی پزشکی متوازن و متناسب با تمامی نقاط کشور راهکار ضروری در شرایط کنونی به حساب می‌آید یا در نهایت دانشجویان در رشته‌ای که می‌دانند تقاضای کار برای آن هست و در منطقه‌ای که نزدیک به محل زندگی آنها است، مشغول شوند.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۴۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
با برنامه های جدید وزارت بهداشت شک نکنید چند سال آینده نه تنها توی مناطق محروم بلکه حتی تو مناطق برخوردار هم با کمبود پزشک و پرستار مواجه میشیم...امسال ظرفیت پذیرش پزشکی توی کنکور سراسری تقریبا نصف شده...اعضای کمیسیون بهداشت چرا رسیدگی نمی کنید؟آقای سلامی شما فقط میتونی دنبال وزیر راه بیفتی و باهاش مصاحبه کنی...کاش مثل عادل فردوسی پور برای گرفتن حق از هیچ کس ترسی نداشتی
آخرین اخبار