ایده‌های نو برای خوش سلیقه‌ها

چگونه از فضای اتاق غذاخوری بیشترین بهره را ببریم

نگران نباشید در اینجا ما ایده‌هایی را برای شما داریم که به کمک آنها می‌توانید نه تنها بر ظرفیت فضایی که در اختیار دارید بیفزایید بلکه لذت بیشتری از پذیرایی مهمانان خود ببرید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پذیرایی از مهمان جدا از حال و هوایی که در قالب برگزاری یک دعوت دوستانه یا رسمی دارد، موضوعی است که ما را به تلاش وامی دارد تا بهترین غذا و پذیرایی را به حاضران ارایه دهیم؛ بخشی از ذهن ما را نیز درگیر می کند که چگونه بهترین چیدمان را برای میزبانی مناسب داشته باشیم؟ تا جایی که گاهی اوقات این فکر که فضای غذاخوری خانه ما محدود است و نمی‌توانیم آن گونه که دوست داریم از مهمانان خود پذیرایی کنیم آزارمان می‌دهد. نگران نباشید در اینجا ما ایده‌هایی را برای شما داریم که به کمک آنها می‌توانید نه تنها بر ظرفیت فضایی که در اختیار دارید بیفزایید بلکه لذت بیشتری از پذیرایی مهمانان خود ببرید.

   به سراغ میزهای ویژه بروید:

در بازار میزهایی موجود هستند که قابلیت بزرگ‌تر شدن دارند، منظورهمان میزهای پذیرایی است که بخش‌هایی از آن در قسمت انتها یا ابتدا حالت کشویی یا لولایی دارد و شما می‌توانید در زمان نیاز آنها را باز کنید. این میزها در حالت عادی طول و عرض استاندارد دارند و قسمت‌های مخفی آن نیز بر ظرفیت میز می‌افزایند. پس اگر فضای کوچکی در اختیار دارید و قرار دادن میز بزرگ  بخش زیادی از اتاق را اشغال می‌کند و مشکلاتی را برای شما به وجود می‌آورد بهتر است به این گزینه نیز فکر کنید.
 
 مهمانان خود را نیمکت نشین کنید:

تعجب نکنید، درست خوانده‌اید، البته منظور این است که به جای صندلی در کنار میز نهارخوری خود از نیمکت استفاده کنید، شیوه این که این روزها نیز زیاد باب شده است. پس اگر موافق هستید صندلی‌های یک یا دو ضلع میز غذاخوری را با نیمکت‌ها تعویض کنید. مطمئن باشید در این صورت ظرفیت نشیمن گاه دور میز نسبت به زمانی که از صندلی استفاده می‌کنید به میزان زیادی افزایش خواهد یافت. پس با خیال آسوده تری تعداد مهمانان خود را در نظر بگیرید.
 
 ایده ای برای پاکسازی اتاق غذاخوری:

یادتان باشد استفاده از وسایل تزیینی ارتباط مستقیمی با وسعت اتاق شما دارد. بنابراین اگر فضایی که در اختیار دارید چندان بزرگ نیست بهتر است آن را از وجود هر عنصر غیر ضروری پاکسازی کنید.چنین فضایی به طور قطع تنها با یک ست مبلمان ویژه غذاخوری و یک قالیچه تکمیل می‌شود. پس اگر اتاق شما چندان وسیع نیست و قرار دادن هر شی تزیینی به جز وسایلی که به آنها اشاره شد شما و مهمانانتان را در هنگام تردد و جابجایی به سختی می‌اندازد بهتر است به این نکته توجه داشته باشید.
 
 میز را شلوغ نکنید:

نکته دیگری که باید آن را به یاد داشته باشید این است که برای گریز از آشفتگی و شلوغی در فضای اتاق و میز نهار یا شامتان تا جایی که امکان دارد از تزیینات میزتان کم کنید. نکته ای که در باره فضای اتاق نیز به آن اشاره شد. درست است که تزیینات روی میز غذاخوری نیز بسیار شکیل و زیبا هستند و می‌توانند شما را در زیباتر کردن محیط پذیرایی یاری کنند اما فراموش نکنید که در صورت کوچک و محدود بودن فضایی که در اختیار دارید، بهتر است از این وسایل به میزان اندکی استفاده کنید تا فضای روی میز چندان شلوغ نشود و مهمانان شما برای سرو غذا به زحمت نیفتند. یادتان باشد سادگی نوع خاصی از زیبایی است که می تواند برای بسیاری از افراد جذاب تر از شلوغی و میز پر از وسایل باشد.

 سرو غذا به صورت بوفه و سلف سرویس؛ یک پیشنهاد جذاب:

به این نکته هم فکر کنید که می‌توانید با توجه به نوع مهمانی و مهمانانی که دارید به سراغ این ایده بروید. به عبارت دیگر اگر تعداد مهمانانتان بیشتر از فضایی است که در اختیار دارید چنین چیدمانی می‌تواند به کمک شما بیاید. بنابراین بهتر است غذاها را به صورت بوفه و سلف سرویس روی کانترهای آشپزخانه ( میز تعیبه شده در آشپزخانه های باز) سرو کنید تا افرادی که دعوت کرده‌اید هم بتوانند از هر غذایی که دوست دارند و به هر میزانی که می خواهند برای خود برداشته و صرف کنند. می‌توانید تریینی خاص نیز به این چیدمان بدهید.  به طور مثال بشقاب‌ها را در ابتدا یا انتهای میز بچینید یا اینکه بخشی را به نوشیدنی‌ها و غذاهای گرم یا سرد اختصاص دهید. به این ترتیب هم فضایی را که در اختیار دارید منظم کرده‌اید هم برای مهمانان خود این امکان را فراهم کرده‌اید که با توجه به ذایقه و علایق غذایی خود راحت تر به غذای مورد علاقه دسترسی داشته‌باشند و مجبور نشوند همه میز را دور بزنند.
 
 از فضای باز کمک بگیرید:

اگر محیط خانه شما به شکلی است که از نعمت داشتن حیاط یا بالکن بهره مند هستید، حتی پاسیویی دارید که مرتب بوده و می‌تواند فضای بزرگ‌تری را در اختیار شما بگذارد، پیشنهاد می‌کنم که از این شانس خود نیز استفاده کنید. به این معنا که اگر در فصلی مهمانی خود را برگزار می‌کنید که هوا مساعد بوده و مشکلی را برای شما و مهمانانتان ایجاد نمی‌کند، اصراری به برپایی ضیافت شام یا نهار خود در فضای بسته اتاق نداشته باشید. با این ایده بهتر است غذا خوری خود را به فضای باز منتقل کنید. حتی می‌توانید همان ایده ای را که درباره چیدمان به شیوه بوفه و سلف سرویس گفته شد، در این بخش نیز اجرا کنید. به عبارتی غذاهای خود را به دو دسته تقسیم کرده و یک بخش را در فضای داخلی خانه و گروهی دیگر از غذاها را در محوطه‌ای که در اختیار دارید بچنید.
 
 کمی خلاقیت داشته باشید:

گاهی اوقات تغییر زاویه چیدمان یک وسیله می‌تواند نه تنها فضا را زیباتر و بزرگ‌تر جلوه دهد، بلکه این امکان را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم به راحتی ایده های خود را اجرایی کنیم. می‌پرسید چگونه؟ در توضیح بیشتر باید بگویم که ابتدا بهتر است اتاق غذاخوری‌تان را با دقت بیشتری برانداز کنید. شاید به ایده ای جدید برای تجدید نظر در چینش میز و صندلی‌ها برسید. اینکه با اندکی جابجایی و تغییر جای قرارگیری میز و صندلی‌ها وضعیت دلبازتری را ایجاد کنید. برای مثال اگر زاویه چیدمان میز غذاخوری‌تان را  از حالت عمودی به افقی با توجه به زاویه اتاق تغییر دهید یا به شکل اریب حتی نزدیک به دیواره آن را بچینید فضای شما بازتر و تردد درآن آسان‌تر می‌شود./حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار