معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با توجه به اشکالاتی که در مدل آموزش استاد شاگردی وجود داشت در صدد رفع این اشکالات موجود و بازنگری در اجرای این طرح در کنار سایر طرح‌های آموزشی هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پوراندخت نیرومند معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست خبری امروز که در محل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد در خصوص توقف اجرای طرح استاد شاگردی در این سازمان گفت:‌ با توجه به این که همواره در حوزه‌های مختلف شاهد تغییراتی هستیم. این امر می‌طلبد تا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز متناسب با نیازهای جامعه تغییراتی را در الگوی آموزشی خود ایجاد کند که یکی از این الگوها نیز الگوی استاد شاگردی  است.

وی افزود: توجه به این الگوی آموزشی که تجربه مهارت و اشتغال را در محیط واقعی برای کارآموزان ایجاد می‌کرد می توانست تجربه‌ای موفق در جامعه به وجود آورد که به دلیل بروز مشکلاتی که به ویژه در آئین نامه این طرح وجود داشت اجرای آن از سوی برخی نهادها و افراد مورد انتقاد قرار گرفت.

نیرومند در ادامه با تأکید بر این که در اجرای این طرح برخی اهداف سیاسی غیر حرفه‌ای مشکل ساز شد تصریح کرد:‌ این مدل از همان ابتدا با چالش‌هایی که از سوی برخی در زمینه استثمار نیروی کار از طریق اجرای این الگو مطرح بود مواجه شد که با دادن فرصت در راستای حل مشکلات و معضلات این طرح می‌توانستیم به مزایای این طرح که به بهره‌مندی اصناف از نیروی کار جوان و مهارت آموزی نوجوانان و جوانان با قرار گرفتن در محیط کار منجر می‌شد دست پیدا کنیم.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: ‌در حال حاضر با هماهنگی‌هایی که با معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با رویکرد حمایتی از نیروی کار و کارفرما صورت گرفته، مدل جدیدی از این الگوی آموزشی استاد شاگردی‌ نوین، ارائه شده که به صورت جدی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اهداف ، مدل ، جدید ، استاد ، شاگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار