یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه سردار سلیمانی در حقیقت نماینده کل جنبش‌های جهادی اسلامی است که از زبان آنها سخن می‌گوید، گفت: رژیم صهیونیستی متوجه شده که مقاومت از یک پشتوانه نظامی، امنیتی و سیاسی بالا برخوردار است و از گشوده‌شدن جبهه جدیدی در جنوب لبنان هراس دارد.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران گفت: سردار سلیمانی در حقیقت نماینده کل جنبش‌های جهادی اسلامی است که از زبان آنها سخن می‌گوید و آرمان‌های انقلاب را مورد توجه قرار می‌دهد.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: چنانچه وزیر خارجه و سخنگوی وزارت خارجه نیز در طول 25 روزی که از حملات وحشیانه رژیم آدمکش صهیونیستی می‌گذرد موضع‌گیری‌های شفافی داشتند و این حملات را محکوم کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی قبل از فلسطین پیام سردار سلیمانی را رمزگشایی کرده و به شدت دچار وحشت شده، اظهار داشت: در این رمزگشایی رژیم اشغالگر قدس متوجه شده که مقاومت اسلامی تنها نیست و از یک پشتوانه نظامی، امنیتی و سیاسی بالایی برخوردار است و به همین دلیل از گشوده‌شدن جبهه جدیدی در جنوب لبنان علیه اسرائیل بیمناک است و این مسئله رژیم کودک‌کش صهیونیستی را دچار وحشت کرده و ممکن است سایر جنبش‌های جهادی منطقه هم علیه آنها وارد عمل شوند.

وی با اشاره به موضع گیری‌های سران عرب اظهار داشت: پیام سردار سلیمانی در شرایطی منتشر شد که جامعه جهانی و حکام مرتجع عرب نه تنها در مقابل جنایات رژیم اشغالگر قدس سکوت اختیار کرده بودند، بلکه به این رژیم کمک می‌کردند، تا فلسطین را نابود کند.

هانی‌زاده این پیام را حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: پیام سردار سلیمانی به مقاومت روحیه تازه‌ای می‌بخشد و آن‌ها را برای مبارزه با تجاوزات رژیم کودک‌کش صهیونیستی تقویت می‌کند، و در حقیقت هشداری جدی به جامعه جهانی، کشورهای مرتجع عربی و غربی است که اگر همچنان به سکوتشان ادامه دهند، در برابر تاریخ و ملت‌های اسلامی مسئول هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه سردار سلیمانی در فضای مطبوعاتی کمتر ورود پیدا می‌کند، این اقدام در شرایط منطقه و اوضاع غزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: اهمیت خاص مردم مستضعف فلسطین برای سردار سلیمانی روحیه رزمندگان فلسطینی را تقویت می‌کند و فلسطین نیز با استفاده از ساز و کارهای بومی و امکانات محلی خودش می‌تواند اشغالگران را فلج کند.

وی در پایان درباره هزینه‌های این جنگ برای دو طرف گفت: هر چند که در طول 25 روز گذشته حدود 1650 نفر از مردم غزه شهید و 8500 نفر مجروح شدند و این هزینه سنگینی برای غزه دارد، ولی در عین حال 25 روز است که اقتصاد رژیم آدم‌کش فلج شده و فعالیت‌ اجتماعی آن‌ها به کلی متوقف شده‌ است، در این مدت 3 میلیون یهودی در پناهگاه‌ها به سر می‌برند و فعالیت فرودگاه بین‌المللی بن گوریون متوقف شده و روزانه صدها میلیون دلار هزینه متوجه رژیم آدم‌کش صهیونیستی شده و تقویت روحیه جهاد اسلامی و حماس و بالا بردن اعتماد به نفس در این جنبش‌ها اهمیت فراوان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار