حسین پارسایی با اشاره به نمایش تازه اش با عنوان "آرسنیك و تور كهنه" گفت: در طول 3 دهه تجربه اندوزی در عرصه تئاتر تلاش كرده ام تمام ژانرها را تجربه كنم.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری؛ حسین پارسایی مشاور و كارشناس مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری كه به تازگی نمایش "آرسنیك و تور كهنه" را تولید كرده است،  به با بیان این كه این اثر كمدی اجتماعی توسط محمدرضا كوهستانی دراماتورژی شده است، اظهار كرد: مشاور پروژه نیز پیمان قاسم خوانی است.

وی گفت: این كمدی، تصویری حقیقی از چیرگی جنون بر عقل است و بازتاب های اجتماعی انسان معاصر را نشان می دهد و معتقدم بیش از آن كه تماشاگر را به خنده وا دارد یك تراژدی هولناك انسانی است.

كارگردان نمایش "من كه دا نیستم" با تاكید بر این كه نمایش "آرسنیك و تور كهنه" اولین تجربه كمدی اوست، اظهار كرد: در طول 3 دهه تجربه اندوزی ام در عرصه هنرهای نمایشی تمام ژانرها از جمله عروسكی، كودك، تراژدی، مذهبی و ... را تجربه كرده ام و نمایش "آرسنیك و تور كهنه" را فرصت خوبی برای تجربه ژانر كمدی دیدم.

پارسایی با بیان این كه نمایش تازه اش كمدی مفهومی است، عنوان كرد: خنده وجه ظاهری این اثر است و تصور می كنم چنین اثری می تواند در بین مخاطبان عام و خاص تئاتر كشور مورد استقبال واقع شود.

پارسایی در مورد روند تمرین‌های بازیگران و عوامل اثر نیز گفت: پیش تولید این اثر 4 ماه به طول انجامید و چهل‌وپنج جلسه شش‌ساعته مفید تمرین كردیم و بازیگران ایده و پیشنهادهای متنوعی در طول تمرینات داشتند كه به بهتر شدن نقششان كمك كرد.

شایان ذكر است نمایش «آرسنیك و تور كهنه» به نویسندگی جوزف كسلدینگ و كارگردانی حسین پارسایی از روز دوشنبه سیزدهم مردادماه اجراهای خود را در سالن استاد سمندریان از مجموعه تماشاخانه ایرانشهر و ساعت 20:30 آغاز خواهد كرد كه تا نیمه شهریورماه ادامه دارد.  
 
در این نمایش بازیگرانی مانند بیژن بنفشه‌خواه، بهاره رهنما، فرناز رهنما، سامان دارابی، سپند امیرسلیمانی، فهیمه امن‌زاده، فرهاد شریفی، اردشیر كاظمی و پژمان جمشیدی به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین سایر عوامل فنی نمایش عبارت اند از: میثم احمدی و احمد سلیمانی (دستیاران كارگردان)، فائزه پیروی و دیانا حاكمی(منشیان صحنه)، سیامك احصایی(طراح صحنه و دكور) و حسین اردستانی(چهره‌پرداز). این نمایشنامه را كامبیز كاهی ترجمه كرده است.

گفتنی است، حسین پارسایی پیش از این در حوزه هنری آثاری همچون "من كه دا نیستم" و "بانوی آب و آیینه" را به روی صحنه برده بود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.