واردات داروهای گیاهی به کشور بسیار جزیی و انگشت شمار بوده و آن هم در صورتی است که به صلاحدید انجمن های متخصصین مربوطه باشد.

امیرحسین جمشیدی phd گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران در زمینه گیاهان د ارویی  صاحب طب سنتی و صنعت است اظهار داشت: برنامه وزارت بهداشت بر روی واردات داروهای گیاهی نیست بلکه بیشتر فعالیتش بر روی توسعه صنعت داروهای طبیعی و طب سنتی است.

 وی افزود: فرهنگ مصرف فرآورده‌های طبیعی نیز در بین مردم کشور وجود دارد؛ لذا توسعه آن کاری مطلوب است.

 وی با اشاره به استقبال مردم از این نوع فرآورده ها گفت: افراد سودجو نیز در مواردی نوع تقلبی این داروها را به مردم عرضه می‌کنند و گاهی اوقات ممکن است به یک فرآورده گیاهی برای اثربخشی بیشتر و سریعتر یک ماده شیمیایی نیز اضافه کنند.

این دکترای داروسازی با بیان اینکه در واقع بخشی از مشکلات موجود در خصوص گیاهان دارویی تبلیغ فرآورده های غیرمجازی است که از طرق مختلف صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی و وزارت بهداشت و درمان باید هشدارهای لازم را برای گرفتار نشدن افراد در دام این تبلیغات گمراه کننده انجام دهند .

وی تصریح کرد :همچنین مردم باید آگاه باشند که برای تهیه تمام فرآورده‌های رسمی گیاهی باید به داروخانه ها مراجعه کنند و از مشاوره پزشک و داروساز نیز بهره مند شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.