وزیر بهداشت در جلسه‌ای مشترك كه با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونان و مدیران حوزه درمان و داروی این وزارتخانه تشكیل شد بر لزوم تشكیل كارگروهی برای رسیدگی مناسب تر به وضعیت مصدومان شیمیایی سردشت تاكید كرد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی (وب‌دا)؛ سیدحسن هاشمی در این نشست که با حضور حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با اشاره به وجود 1400 مصدوم شیمیایی در شهرستان سردشت و ضرورت رسیدگی بهتر به وضعیت درمانی و دارویی مصدومان شیمیایی سردشت بر تشكیل كارگروهی مشترك متشكل از نمایندگان وزارت بهداشت و بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرف مدت 15 روز آینده تأكید كرد.

وزیر بهداشت همچنین راه‌اندازی كلینیك ویژه‌ای برای ارائه خدمات مناسب درمانی و دارویی را پیشنهاد داد و تاكید كرد: به منظور جلوگیری از دوگانگی و موازی‌كاری بهتر است تولیت و مدیریت اجرایی این كلینیك به صورت متمرکز صورت گیرد.

دكتر هاشمی در ادامه به اقدامات این وزارتخانه برای مصدومان شیمیایی سردشت اشاره كرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشكی ارومیه ماهانه حدود 1 میلیارد تومان جهت ارائه خدمات درمانی و دارویی به این مصدومان هزینه می‌كند.

وزیر بهداشت با اشاره به سفر خود به سردشت، نشست مشترک با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران را فرصتی دانست که با همکاری و تعامل مشترک بتوان برای رفع مشکلات مصدومین شیمیایی سردشت راهکاری عملی پیدا کرد.

دکتر هاشمی تاکید کرد: باید شرایط را به گونه ایی فراهم کرد که مصدومین شیمیایی سردشت کلیه خدمات درمانی و دارویی را در همان محل زندگی خود دریافت کنند.

بنابراین گزارش در ادامه این نشست مشكلات مربوط به امور هزینه‌های دارویی و همچنین ضرورت امور توانبخشی مصدومان شیمیایی سردشت مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به اقدامات این بنیاد بویژه در بخش توانبخشی مصدومان شیمیایی سردشت اشاره کرد و گفت: مراكز ورزشی، فرهنگی و توانبخشی در سراسر كشور راه‌اندازی و یا در حال راه‌اندازی می‌باشد كه در این مراكز انجام ورزش و همچنین ارائه تسهیلات توانبخشی به همراه خانواده مصدومان مورد تاكید قرار دارد.

گفتنی است: وزیر بهداشت اوایل تیرماه با حضور در همایش داغ لاله‌ها در شهرستان سردشت از اعزام تیمی از وزارت بهداشت برای حل مشكلات كمبود متخصص و تجهیزات درمانی برای رسیدگی به مشكلات درمانی مردم این منطقه به ویژه جانبازان شیمیایی خبر داده بود كه در پی آن تیمی بدین منظور به سردشت اعزام شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار