رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از پیگیری حقوقی تخلفِ تنها باغ وحش شهرستان پاکدشت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمودرضا سعیدپور با اعلام این خبرگفت: این مرکز اقدام به واگذاری تعدادی از پستانداران و پرندگان وحشی به یکی از باغ وحش های استانهای غربی و همچنین بازسازی این مرکز بدون دریافت مجوز محیط زیست نمود که این امر موجب گردید پرونده در مراجع قضایی تحت پیگرد قرار گیرد.
 
سعیدپور با اشاره به اینکه عملکرد نامطلوب این مجموعه بارها طی بازدیدهای مکرر کارشناسان به مسئول واحد گوشزد شده بود ، اظهار داشت: سهل انگاری و ناتوانی اقتصادی این مرکز در رفع معضلات و مشکلات  موجب شد روز به روز شرایط محیطی این باغ وحش نامناسب تر شود.

وی تصریح کرد: علی رغم پیگیری های این اداره و صدور اخطاریه های مکرر زیست محیطی و اعطای مهلت مناسب به منظور رعایت مفاد دستورالعمل ایجاد و مدیریت مراکز نگهداری حیات وحش  و همچنین عدم رعایت ضوابط توسط این باغ وحش به دلیل بی توجهی مسئول آن، پرونده  به دستگاه قضایی ارجاع گردید.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت  ادامه داد: پس از بررسی های لازم، برای مسئول این واحد قرار دویست میلیون ریالی صادر گردید ، و متخلف ملزم به بازگرداندن حیوانات واگذار شده به پاکدشت شد.

سعیدپور خاطر نشان کرد: از جمله حیوانات این مجموعه می توان به کفتار، گرگ، تشی، میمون، خرگوش، عقاب سیاه، سارگپه، جغد شاخدار، کبک، قرقاول ومرغ عشق اشاره نمود.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.