یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آنچه که با 1+5 بحث می‌شود در چارچوب خطوط قرمز جمهوری اسلامی است و به هیچ عنوان تعطیلی فردو و یا تغییر ماهیت آب سنگین اراک و یا موارد اینگونه در دستور کار نیست و نباید هم باشد و پرداختن به اين مسائل يك خيال باطل است.


"حسن بهشتی‌پور" کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخير "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمريكا در خصوص مذاكرات هسته‌ای با ايران اظهار داشت: آمریکا در حال متقاعد کردن ایران برای دستور کار قرار دادن مسائل موشکی است تا از اين طريق آرزوی ديرينه خود را برآورده ‌كند.
 

وی ادامه داد:  آنچه که با 1+5 بحث می‌شود در چارچوب خطوط قرمز جمهوری اسلامی است و به هیچ عنوان تعطیلی فردو و یا تغییر ماهیت آب سنگین اراک و یا موارد اینگونه در دستور کار نیست و نباید هم باشد و پرداختن به اين مسائل يك خيال باطل است.
 
این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: آمریکا در خیال خود یک جنگ دیپلماتیک را راه اندازی کرده است در صورتی که این یک جنگ تبلیغاتی است چراکه در عرصه دیپلماتیک مسائل نظامی و موشکی به هیچ عنوان مطرح نمی‌شود بلکه بايد درباره مسائل هسته‌ای مذاکره شود.
 
بهشتی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: تيم مذاكره‌كننده تاكنون با صلابت روی مواضع اصولی ايستاده و در حال حاضر هم اين انتظار وجود دارد كه خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته‌ای حفظ شود و تحت تاثير ادعاها و آرزوهای آمريكايی‌ها قرار نگيرد.  

انتهای پیام/
نمایندگان تیم مذاکره کننده تاکنون و با صلابت و محکم روی مواضع اصولی خود ایستاده و در حال حاضر هم این انتظار وجود دارد که خطوط قرمز نظام در مورد هسته ای حفظ شود و تحت تاثیر یاوه گویی هاو ادعاها و آرزوهای آمریکایی‌ها قرار نگیرند. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930510000453#sthash.aJS2VlgE.dpuf
برچسب ها: موشک ، راکتور ، اراک ، شرمن ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار