عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیام سردار سلیمانی به مقاومت، ضربه هولناکی به رژیم صهیونیستی و آمریکاست، گفت: اسرائیل برای اثبات قدرتش درخواست خلع سلاح مقاومتی را می‌کند که برای به دست آوردن این قدرت بیش از ده سال است که در محاصره کامل قرار گرفته، شهدای زیادی داده و فشار زیادی را تحمل کرده است.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به بحث خلع سلاح مقاومت از سوی اسرائیل اظهار داشت: ادعایی که رژیم صهیونیستی مبنی بر خلع سلاح مقاومت در غزه مطرح کرده در شرایطی بیان می‌شود که امروزه به خاطر جنایات دلخراش و دهشتناک در سرزمین‌های اشغالی، این رژیم کمترین حامی را در سطح نظام بین‌الملل از آن خود کرده و بیش از هر زمان دیگری در جهان منزوی شده است.   
 
وی با بیان این که امروز همه ملت‌ها در سراسر دنیا مقابل رژیم‌صهیونیستی ایستاده‌اند، ادامه داد: بسیاری از کشورهای مستقل در حال خروج سفرای خود از تل‌آویو هستند و حتی حامیان اروپایی این رژیم نیز به شدت یک هفته یا ده روز گذشته سخنی در حمایت از این رژیم به زبان نمی‌آورند و جلسه‌ای نمی‌گذارند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این فضا آنقدر برای رژیم صهیونیستی تلخ و شکننده است که برای برون رفت از این شرایط، عربده کشی می‌کند و در این عربده ادعای قدرت می‌کند و برای اثبات قدرتش درخواست خلع سلاح مقاومتی را می‌کند که برای به دست آوردن این قدرت بیش از ده سال است که در محاصره کامل قرار گرفته، شهدای زیادی داده و فشار زیادی را تحمل کرده است.   
 
کریمی قدوسی افزود: یک میلیون و 200 هزار ساکن غزه و همین مقدار ساکنین کرانه باختری، آوارگان فلسطینی و ملت فلسطین، پشتوانه مقاومت مسلحانه در سرزمین‌های اشغالی هستند؛ بنابراین ما امروز شرایط را صد درصد به نفع مقاومت می‌بینیم  و همان طور که در نبرد 33 روزه، رژیم صهیونیستی نتوانست حتی یک فشنگ هم از دست حزب الله به عنوان خلع سلاح به دست آورد در این مقطع هم هرگز به این نتیجه نخواهد رسید بلکه به زودی شاهد قدرت روزافزون مقاومت چه به لحاظ سلاح و تجهیزات و چه به لحاظ تکنیک‌ها و روش‌ها خواهیم بود.   
 
این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: از جنگ هشت روزه تا این نبرد شاهد تنوع عملیات مقاومت در غزه، افزایش قدرت حفظ و نگهداری سلاح و تجهیزات و زاغه‌های مهمات نسبت به حملات قبل هستیم ضمن آن که در روزهای اول جنگ‌های پیشین بسیاری از فرماندهان مقاومت به شهادت می‌رسیدند ولی تا این لحظه یک فرمانده مقاومت بیشتر شهید نشده است.   
 
عضو کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در جنگ‌های قبل تعداد شهدای رزمندگان مقاومت یکی دو برابر بیشتر از کشته‌های ارتش اسرائیل بود ولی در این جنگ این نسبت، یک به یک است.

وی با بیان اینکه عملیات دریایی، پهپاد، نفوذ به پشت خاکریزها، شلیک موشک‌ها با دقت بیشتر و حفظ تاسیسات و مکان‌های اختفا در برتری مقاومت فوق العاده موثر بوده، گفت: به طوری که اوباما اعلام می‌کند ما اصرار بر آتش بس برای مانع شدن از دو خطر بزرگ داریم که یکی قدرت موشکی مقاومت و دیگری حفر تونل‌های وحشتناک و پیچ در پیچ است، بنابراین شعار خلع سلاح مقاومت شعار بدون پشتوانه‌ای است که فقط برای تقویت روحیه اسرائیل مطرح شده و چیز دیگری پشت آن نیست و مطمئن هستیم که ملت غزه به تمام خواسته‌های خود خواهند رسید.   
 
کریمی‌قدوسی با بیان این که در اینجا بار دیگر اعلام می‌کنیم که پشتوانه و سنگر اصلی تفکر مقاومت همچنان جمهوری اسلامی است، گفت: "سردار سلیمانی" پیام ملت ایران را در جهان منتشر کرد و این ضربه هولناکی به رژیم صهیونیستی و آمریکاست و قطعا روزی با این پشتوانه، ملت عزیز فلسطین سرزمین خود را آزاد خواهند کرد و دولتی مستقل و بدون هیچ‌گونه  وابستگی به آمریکا و کشورهای اروپایی را به وجود خواهند آورد.   
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان یادآور شد: اگر امروز می‌شنویم که آمریکا درب انبارهای سلاح‌ها و مهمات اضطراری خود را که در سرزمین‌های اشغالی دپو شده است را به رژیم غاصب صهیونیستی باز می‌کند دلیل بر پیروزی بزرگ مقاومت و  سرآغاز تحول بزرگی در منطقه است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار