مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه استان تاکنون در تامین نیازهای خود به فرآورده‌های خونی مشکلی نداشته است، گفت: زنجان در صورت نیاز به استان‌های پرمصرف در فرآورده‌های خونی کمک می‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سیامک اسدی با اشاره به چهلمین سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران اظهار داشت: این سازمان طی این مدت فراز و فرودهایی داشته است که الحمدالله فرازهای آن همواره بیشتر از فرودهایش بوده است.

وی ارتقای استانداردهای سازمان انتقال خون را مهم‌ترین دستاورد آن از آغاز تاسیس آن دانست و اضافه کرد: تامین فرآورده‌های خونی مورد نیاز به صورت داوطلبانه از دیگر تغییرات به وجود آمده در این سازمان محسوب می‌شود.

مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه 100 درصد فراورده‌های خونی مورد نیاز از طریق اهداکنندگان تامین می‌شود، تصریح کرد: 50 درصد از این نیازها هم از طریق داوطلبان مستمر تامین می‌شود.

این مسئول افزایش کیفیت مراحل تهیه و تولید فرآوردهای خونی در پایگاه انتقال خون استان زنجان یادآور شد و افزود: در این پایگاه هیچگاه مشکلی در کمیت خون و فرآورده‌های آن وجود نداشته است.

اسدی به تجهیز پایگاه انتقال خون استان زنجان به انواع تجهیزات مورد نیاز اشاره و تاکید کرد: امکانات مورد نیاز این پایگاه با همکاری مسئولان استانی میسر شده و باید تداوم یابد.

وی عدم حضور خیران سلامت در انتقال خون استان زنجان را از معضلات این حوزه عنوان کرد و بیان داشت: با وجود همه تاکیدات تا کنون هیچ کمکی از طرف خیران سلامت به این حوزه انجام نشده است.

مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه استان تا کنون در تامین نیازهای خود به فرآورده‌های خونی با مشکلی مواجه نبوده است، ادامه داد: زنجان در صورت نیاز به استان‌های پرمصرف در فرآورده‌های خونی کمک می‌کند.

این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد تعداد مراجعان به پایگاه انتقال خون استان زنجان از آغاز سال جاری گفت: طی این مدت این پایگاه حدود 10 هزار مراجعه کننده داشته است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، خون ، سالروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.