مشهد/

تأکيد وزير جهاد کشاورزي بر افزايش بهره وري زمين هاي قابل کشت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ زمین قابل کشتی نباید در خراسان رضوی به حال خود رها شود بلکه باید برای افزایش بهره وری، از آنها در مسیر توسعه کشاورزی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،محمود حجتی در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: برای توسعه کشاورزی باید موضوعات پایه در بخش کشاورزی از جمله زمین,آب و نیروی انسانی متخصص جداگانه بررسی و ارزیابی شود.

وی باتأکید بر اهمیت کشاورزی در عصر کنونی گفت: امروزه کشاورزی محور استقلال محسوب می شود و حتی کشورهای صنعتی نیز به دلیل اهمیت امنیت غذایی, از مسئله کشاورزی و توسعه آن در کشورهایشان غافل نیستند.

استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار تخصیص اعتبار برای اصلاح شبکه و اجرای طرح های نوین آبیاری در استان را خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه حدود 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود، استفاده از پساب های صنعتی در بخش کشاورزی از جمله مواردی است که باید با جدیت در استان پیگیری شود.

علیرضا رشیدیان افزود: مصرف سالانه آب در استان حدود هفت میلیارد و 200 میلیون متر مکعب است که این میزان آب مصرفی از طریق نزولات آسمانی، چاه های آب، ذخیره سدها و برداشت از سفره های زیر زمینی تامین می شود که لازم است با مطالعات پژوهشی سایر راهکارهای تامین آب بررسی شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موقعیت ویژه مشهد مقدس به عنوان شهری زائرپذیر،تامین آب شرب سالم این شهر را یک ضرورت توصیف کرد.

درخواست مهلت برای پرداخت وام کشاورزان با توجه به خشکسالی های اخیر، تامین مالی طرح های بزرگ کشاورزی، بررسی مشکلات مرغداران و تامین غذای طیور، فروش شیر دامداران و حمایت های دولتی و واریز وجه خرید تضمینی گندم از جمله موارد مطرح شده در این دیدار بود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: زمین ، قابل ، کشت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.