تعطیلات عید سعید فطر و آغاز موج دوم سفرهای تابستانی هموطنان، کانون ها و جاذبه های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری را مملو از حضور بانشاط گردشگران و مسافران کرد.

موج دوم سفرهای تابستانی، اماکن تاریخی و مذهبی و جاذبه های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری را از حضور گردشگران داخلی از جای جای کشور پر کرد.
هموطنان و گردشگران با حضور در کانون های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری به ویژه جاذبه های طبیعی، از هوای مطبوع این استان لذت برده و خستگی از جان و تن در می کنند.
هوای مطبوع و نسبتا خنک استان چهارمحال و بختیاری، وجود بیش از 450 جاذبه گردشگری و اکوتوریسمی در استان چهارمحال و بختیاری و آغاز موج دوم سفرهای شهروندان، گردشگران زیادی را از نقاط مختلف کشور به این استان روانه کرد.
مسافران و گردشگران پس از یک ماه روزه داری و عبادت خدا، بار سفر بسته و استان چهارمحال و بختیاری را به عنوان مقصد تابستانی سفر خود انتخاب کردند.
پارک ملت و پارک تهلیجان شهرکرد به عنوان کمپ گردشگری استان چهارمحال و بختیاری و پارک لاله نیز از جاذبه های گردشگری شهرستان شهرکرد به علت وجود فضای سرسبز، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
پل زمانخان سامان به عنوان نگین گردشگری استان، باغ های این شهرستان، تالاب بن در شهر بن، چشمه سیاه سرد شهرستان بروجن و تالاب گندمان، چغاخور و چشمه نقنه از دیگر جاذبه های بروجن همه و همه پذیرای سیل عظیم گردشگرانی است که این استان را به استان مقصد گردشگری در فصل گرما مشهور کرد.
از دیگر جاذبه های گردشگری طبیعی استان چهارمحال و بختیاری می توان به چشمه پیرغار روستای ده چشمه فارسان، آبشار شیخ علیخان چلگرد و تونل کوهرنگ، چشمه سرداب رستم آباد شهرستان اردل، چشمه شلمزار، امامزاده حمزه علی بخش بلداجی و جاذبه های اکوتوریسمی این استان در جای جای مختلف نام برد که این روزها پذیرای گردشگران شد.
بر اساس آمار و اطلاعات مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، ظرفیت هتل ها و مهمانسراها و مدارس مجری طرح اسکان تابستانی این استان در تعطیلات تکمیل است.
کانون های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری نیز بر اساس دیگر آمارها، از انبوه گردشگران است و تقریبا حتی برای استراحت کوتاه نیز جایی ندارد.
در این میان، نظارت بر قیمت اقلام مواد غذایی، تامین امنیت غذایی و بهداشتی با توجه به گرمی هوا، امنیت ترافیکی در تردد جاده های برون شهری و درون شهری، حوزه امداد جاده ای، تدارک کمپ ها برای اسکان مسافران نیز بخشی از خدمات ارائه شده به گردشگران ورودی به استان چهارمحال و بختیاری عنوان شده است.
21 هتل با ظرفیت 694 تخت در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد و 23 مرکز اقامتی خصوصی و استیجاری نیز در استان فعالیت می کند که این مراکز شامل خانه و سوئیت با 105 اتاق و 224 تخت است.
458 منطقه گردشگری نیز در استان چهارمحال و بختیاری است که از این تعداد 109 منطقه گردشگری طبیعی، 325 جاذبه تاریخی و فرهنگی و 24 نقطه انسان ساخت است.
از 13 روستای مصوب هدف گردشگری استان در هیأت دولت تنها در روستاهای سوادجان، یاسه چای و هوره زیرساخت های لازم اجرا شده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری نیز، در خصوص وضعیت تردد در جاده های ارتباطی این استان گفت: ترافیک خودرویی در محور ارتباطی خوزستان به لردگان و بروجن، بوشهر به چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به بروجن سنگین است.
سرهنگ حمزه رفیعی افزود: تردد در محورهای مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری از تعطیلات عید سعید فطر و آغاز موج دوم سفرهای تابستانی افزایش چشمگیری داشته است.
وی اظهار داشت: تردد خودرو در برخی محورهای منتهی به جاذبه های گردشگری نظیر شهرکرد به سامان و پل زمانخان و شهرکرد به شهرستان بن به مسدود شدن کوتاه مدت و اعمال محدودیت ترافیکی در محورهای ارتباطی منجر شده است.
سرهنگ رفیعی تصریح کرد: ترافیک خودرو در مسیر گردشگری شهرکرد به شلمزار و امامزاده حمزه علی بخش گندمان و شهرکرد به فارسان و چلگرد بسیار سنگین گزارش شده است./ش/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.