جهاندیده گفت: با رفع موانع تحریم ها میزان قیمت تمام شده خدمات کانتینرها بین 700 تا یکصد هزار دلار کاهش یافته که این امر در مصرف عمومی بسیار موثر است.

 جهاندیده معاون بندری ومناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوری در گفتگو خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه 80 درصد از واردات و90 درصد ازصادارت کشو راز طریق بنادر صورت می گیرد، افزود: بندر شهید رجایی در میان بنادر بیشترین رتبه را در کسب کرده است.

وی در ادامه افزود: 65 درصد از واردات و صادارت کالا ها از طریق بندر شهید رجایی صورت میگیرد.

معاون بندری ومناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادرودریانوری در ادامه تصریح کرد:‌عمده واردات و صادرات در اشکال مختلف به صورتا کانتیری صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این اقلام در گذشته از طریق بندر جبل علی و به صورت غیر مستقیم وارد ایران می شود،افزود: البته بخش دیگری از این کالاها به صورت مستقیم وارد بندر شهید رجایی ایران می شود.

جهاندیده در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر با رفع موانع تحریم خطوط بیشتری وارد بنادر کشور می شود و میزان تخلیه وبارگیری کانتینرها چندبرابر می شود.

معاون بندری ومناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادرودریانوری در ادامه توضیح داد: با رفع موانع تحریم ها میزان قیمت تمام شده خدمات کانتینرها بین 700 تا یکصد هزار دلار کاهش یافته که این امر در مصرف عمومی بسیار موثر است.

وی درادامه تصریح کرد: بنادر متعددی از شمال و جنوب کشور وجود دارد و از 7 کشور بازرگانی انجام می شود.

جهاندیده با اشاره به اینکه  عمده واردات وصادرات ما به جهت سایز کشتی ها در بندر شهید رجایی و بندر بوشهر انجام می شود ،افزود: در مدت تحریم واردات وصاردات با سایز کوچک کشتی ها انجام می شد.

معاون بندری ومناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادرودریانوری درادامه خاطر نشان کرد: در بنادر جنوبی ، بندر امام و بندر شهید رجایی ،بندر بوشهر به مراتب از مهم ترین بنادر هستند که بخش اعظمی از واردات و صادرات کالا های ایرانی از آنجا صورت می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار