مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از پذیرش هزارو 327 دانش آموز در مراکز اختلالات یادگیری خراسان شمالی و رشد 30 درصدی پذیرش نسبت به پارسال خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی سید محمد لنگری گفت: این تعداد پذیرش نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است .

وی افزود: به طور میانگین حدود 12درصد از دانش آموزان درایران دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری هستندوهمچنین یکی ازدلایل اصلی افت تحصیلی ؛ وقفه تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان به دلیل مشکلات یادگیری آنها می باشد لذا ضرور ی است اقدامات جدی برای رفع مشکلات یادگیری این نوع دانش آموزان صورت گیرد.

وی ادامه داد:دراین راستا اقدام به تأسیس 8 مرکز اختلالات یادگیری در استان شده که 49 نیروی آموزشی متخصص با مدارک لیسانس 23 نفر و فوق لیسانس16 نفر مشغول به کار می باشند .

لنگری با بیان این که در سال گذشته 1017 نفر در مراکز پذیریش داشتیم و امسال به 1327 نفر رسیده است گفت : در زمینه پذیرش رشد 30 درصدی و در زمینه جلسات آموزشی رشدی 45 درصدی را شاهد هستیم که این جلسات در سال 93-92 از 8676 به 12540 جلسه رسید .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود : 81 درصد از پذیرش شدگان دارای مشکلات یادگیری تشخیص داده شد که جلسات آموزشی برای آنها برگزار شد و 68 نفر یعنی 6.3 درصد نیز باهوش تشخیص داده شد که این امر بیانگر آن است که که ممکن است دانش آموزانی باهوش بالاوتوانایی استعداد عالی باشند اما در یادگیری دروس آموزشگاهی با مشکلات متعددی مواجه شوندش.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.