ترشحات زردرنگ گاهی اوقات به علت عفونت‌های کره چشم در لایه‌های مختلف آن رخ می دهند و گاهی نیز به دلیل انسداد مجرای اشک به خصوص در نوزادان و بزرگسالان ایجاد می شوند.

محسن بهمنی کشکولی متخصص چشم پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، گفت: ترشحات زرد رنگ چشم می تواند یک آلرژی ساده و یا یک عفونت بسیار شدید باشد و یک علامت کاملا غیر اختصاصی است.

وی افزود: این ترشحات می تواند به علت عفونت در قسمت سفیدی چشم باشد که خطرناک نیست، اما همین عفونت در نوزادان و افرادی که در سنین بالا هستند، می تواند خطرناک باشد.

در صورتیکه عفونت قرنیه را بگیرد و این ترشحات از آنجا بیاید، حتی مقدار کم آن نیز خطرناک است.

بهمنی کشکولی تصریح کرد: ترشحات زردرنگ گاهی اوقات به دلیل عفونت های کره چشم در لایه های مختلف آن رخ می دهند. گاهی نیز به علت انسداد مجرای اشک به خصوص در نوزادان و بزرگسالان ایجاد می شود.

در این هنگام اشک نمی تواند خارج شود، بنابراین می ماند و تغییر رنگ پیدا می کند. که در مواردی که این انسداد به روش جراحی باز نشود این مشکل ادامه پیدا می کند.

وی اظهار داشت: ترشحات زردرنگ چشم در بعضی اوقات دائمی نیست و می تواند فصلی باشد که در این صورت معمولا منبع آلرژی دارد و باید درمانهای ضد آلرژی برای آن انجام گیرد ، اما ترشحاتی که سابقه نداشته اند و تازه ایجاد شده اند معمولا عفونی هستند و سریعا باید به چشم پزشک مراجعه شود.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: به هنگام مشاهده ترشحات زردرنگ یا سفید رنگ در چشم باید حتما به چشم پزشک مراجعه شود، چون خود می تواند زمینه ساز بیماری های بد در چشم فرد باشد.



انتهای پیام/

برچسب ها: چشم ، عفونت ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار