امیرحسین جمشیدی در دیدار با اعضای موسسه خیریه بیماران خاص حضرت علی اصغر سبزوار با بیان اینکه برنامه‌ای 16 ماهه برای تأمین فرآورده ‌های مورد نیاز ساخت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج در دستور وزارت بهداشت قرار گرفته است، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم برای تأمین این فرآورده‌های خاص که از کشورهای محدودی مانند آلمان، فرانسه و انگلیس وارد می‌شود یارانه دولتی داده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد

وی با بیان اینکه کمبودهای زیادی در حوزه تأمین غذا و داروهای این بیماران وجود دارد گفت : بیش از 32 قلم از این داروها به صورت شیرهای خشک از کشورهای معدود و خاصی وارد می‌شود و هزینه هر یک از آنها برای مصرف کنندگان بیش از یک میلیون و 300 هزار تومان است که ما با پرداخت یارانه فقط 600 هزار تومان از مصرف کنندگان دریافت می‌کنیم.

مدیرکل غذا و داروی وزارت بهداشت با بیان اینکه آمار درستی از تعداد بیماران خاص و صعب العلاج وجود ندارد، اضافه کرد: این مسئله ما را با مشکلات زیادی در حوزه واردات و تأمین این داروها مواجه کرده است.

جمشیدی از برنامه‌ریزی‌ برای شناسایی و ساماندهی تعداد بیماران خاص و صعب العلاج درکشور خبر داد و گفت: این کار جزو وظایف سازمان غذا و دارو نیست، اما این طرح درحال اجراست تا بتوانیم با شناسایی این افراد خدمات بهتری به آنان ارائه کنیم.

وی افزود: هم اکنون مهمترین برنامه ما رفع دغدغه این بیماران در حوزه تأمین غذا و داروست که در این زمینه واردات این محصولات از کشورهای تولید کننده در دستور کار قرار دارد./س

 

برچسب ها: دارو ، بیمار ، صعب ، العلاج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.