وزیر صنعت معدن و تجارت برای تسریع در راه اندازی واحد های صنعتی تربت جام قول مساعد داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدرضا نعمت زاده در بازدید از مجتمع سیمان غرب آسیا گفت: کمک می کنیم خط تولید این مجتمع تا پایان امسال راه اندازی شود.

مجتمع سیمان غرب آسیا بزرگترین واحد سیمانی شرق کشور با ظرفیت تولید روزانه 5000 تن است که با بهره برداری از این طرح سالانه یک و نیم میلیون تن به ظرفیت تولید سیمان کشور افزوده خواهد شد.

ساخت این مجتمع سال 1385 آغاز شد ، هم اکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود نیمه اول سال 1394 به بهره برداری برسد.

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد تربت جام ، برای راه اندازی 18 واحد صنعتی تعطیل شده در شهرک صنعتی تربت جام و هفت معدن مجوز دار تربت جام قول مساعد داد.
مجتمع فولاد تربت جام تربت جام با میزان سرمایه گذاری 240 میلیون یورو ( 850 میلیارد تومان ) با ظرفیت تولید سالانه 1 میلیون تن و 1 هزار

نفر اشتغال بصورت مستقیم و هزاران نفر بصورت غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.
این مجتمع در سال 1391 کلنگ خورد و قرار است عملیات ساختمانی آن در نیمه دوم امسال آغاز شود.

نعمت زاده سپس در بازدید از صنایع شیشه آذرمینا جام از پیشرفت فیزیکی این طرح ابراز رضایت کرد و گفت : با توجه به همجواری این مجتمع با معادن سنگ شیشه سعی می کنیم در راه اندازی آن تسریع شود.
صنایع شیشه آذرمینا جام با میزان سرمایه گذاری 71 میلیون یورو و 800 میلیارد ریال سرمایه گذار داخلی در شهریور 1392 کلنگ زده شد .
این کارخانه هم اکنون سی درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود با راه اندازی آن در شهریور 1394 با ظرفیت تولید 600 تن در روز برای 600 نفر بطور مستقیم و برای 2 هزار نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد شود.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: واحد ، صنعتی ، تربت ، جام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
با عرض سلام چگونه می توان سهام فولاد خواف را خریداری کرد