رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی هلاکت و اسارت چند سرباز صهیونیست به دست گروه‌های مقاومت را محکوم و گفت: آمریکا به تلاش خود برای اجرای آتش‎بس در غزه ادامه خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه المیادین: "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در نشستی خبری هلاکت و اسارت چند سرباز صهیونیست به دست گروه‌های مقاومت را محکوم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، افزود: آمریکا به تلاش خود برای اجرای آتش‎بس در غزه ادامه خواهد داد.

"اوباما" با بیان اینکه سرباز اسرائیلی اسیر شده باید بدون هیچ شرطی آزاد شود، اضافه کرد: شایسته است گروه‎های معترض به سیاست‎های دولت آمریکا درک کنند که آمریکا نمی‎تواند بر تمامی آن چیزی‎که در جهان می‎گذرد، احاطه داشته باشد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین خواستار افزایش تلاش‎ها برای حمایت از غیرنطامیان در غزه شد و اظهار داشت: واشنگتن به رایزنی‎های خود با اسرائیل ادامه خواهد داد و بر تخریب تونل‎ها در غزه تاکید دارد.

"باراک اوباما" با اشاره به اینکه اگر می‌توانستیم کشتار در باریکه غزه به طوری‌که جان افراد از مرگ نجات یافته و امنیت اسرائیل محقق شود، را متوقف می‌کردیم اضافه کرد: ما تلاش زیادی برای میانجی‌گری بین اسرائیل و حماس به خرج دادیم اما این موضوع به نیت طرفین بستگی دارد.

"اوباما" افزود: دستیابی به آتش‌بس در غزه بدون پایبندی حماس به آن دشوار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا این امکان را ندارد که بر شیوه "ولادیمیر پوتین" تسلط پیدا کند اما توانایی تاثیرگذاری بر سیاسیت‎های وی را داراست.

رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه با اذعان به این مسئله که آمریکا افرادی را شکنجه کرده است، پذیرفت که آمریکا بعد از حملات یازدهم سپتامبر کارهایی بر خلاف ارزش های خود انجام داده است.

اوباما در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به یک گزارش پارلمانی درباره شیوه های بازجویی که بین سال های 2002 تا 2006 توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، مورد استفاده قرار گرفته است و قرار است به زودی از طبقه بندی خارج شود، گفت ما کارهای درست بسیاری انجام داده ایم، اما اشخاصی را نیز شکنجه کرده ایم.

اوباما در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ سفید افزود وقتی که ما از برخی تکنیک های بازجویی هجومی استفاده کردیم، تکنیک هایی که من آنها را به منزله شکنجه تلقی می کنم و هر انسان شرافتمندی باید آنها را شکنجه تلقی کند، ما از خط عبور کردیم.

بعد از حملات 11 سپتامبر سیا ده ها نفر از افراد مظنون به داشتن ارتباط با القاعده را بازداشت کرد و از تکنیک های بازجویی قهری استفاده کرد. این شیوه ها عبارت بودند از محروم کردن از خواب، برهنه کردن زندانی یا فرو بردن سر مظنونان داخل آب.

اوباما گفت وی به محض رسیدن به قدرت این روش ها را ممنوع کرد.

اوباما خاطر نشان کرد من فکر می کنم وقتی که به پشت سر نگاه می کنیم، بسیار مهم است که به یاد آوریم چقدر اشخاص بعد از سقوط برج های دو قلوی تجارت جهانی ترسیده بودند، وزارت دفاع، پنتاگون، مورد حمله قرار گرفته بود و یک فروند هواپیما در پنسیلوانیا سقوط کرده بود.

اوباما افزود مردم نمی دانستند که آیا حملات دیگری قریب الوقوع خواهد بود یا خیر. فشار سنگینی روی دوش نیروهای امنیتی و اکیپ های امنیت داخلی ما بود تا با این اوضاع مقابله کنند.

اوباما که همیشه از از طبقه بندی خارج شدن گزارش پارلمانی حمایت کرده است، گفت برای آمریکا مفید خواهد بود که این دوره را ورق بزند.

اوباما خاطر نشان کرد ما باید به عنوان یک کشور، به مسئولیت های خود در برابر آنچه گذشته است عمل کنیم تا اینکه، چنین چیزهایی در آینده دوباره تکرار نشود.     


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار