رهبر جریان صدر عراق در سخنانی خواستار تشکیل فوری دولت جدید این کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از السومریه نیوز: "مقتدا صدر" روز جمعه در سخنانی خواستار تسریع در تشکیل دولت ملی در عراق به دور از سهمیه بندی طائفه‌ای شد.

"علی الطالقانی" که به نیابت از رهبر جریان صدر عراق در مسجد کوفه خطبه ایراد کرد، با تاکید بر ضرورت تسریع بخشیدن در تشکیل دولت وحدت ملی که به دور از سهمیه‌بندی طائفه‌ای بوده و مورد قبول گروه‌های سیاسی باشد، گفت: دولت جدید عراق باید توانایی تضمین زندگی شهروندان عراق و عدم ورود به دورهای باطل را داشته باشد.

رهبر جریان صدر عراق همچنین خواستار وحدت کلمه تمامی اقشار عراقی در مخالفت با گروه‌های تروریستی و در صدر آنها داعش شد و تصریح کرد: امکان ندارد با پیاده سازی اوضاعی که جهانیان آن را مدیریت کرده و آن را تروریسم توصیف کند، صلح برقرار شود.

"مقتدا صدر" در بخش دیگری از بیانیه خود بر ضرورت تلاش برای مقابله با گروه تروریستی داعش که انسان و مقدسات در عراق را هدف قرار داده، تاکید کرد.

وی در پایان دور نگه داشتن عناصر حزب منحله بعث و تروریست‌ها از هر گفتگوی ملی در عراق را ضرورتی ملی و انسانی دانست و وجود شبه نظامیان غیر منضبط در جامعه عراقی را تهدیدی برای صلح این جامعه برشمرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: مقتدا ، صدر ، عراق ، وحدت ، گروه ، تروریستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار