جمهوریخواهان سنای آمریکا، تصویب لایحه کمک به سامانه گنبد آهنین اسرائیل را تصویب نکردند

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه "پولیتیکو" در خبری نوشت که آخرین تلاش نمایندگان سنای آمریکای برای ارائه کمک های بیشتر به رژیم صهیونیستی در طول جنگ تل آویو با حماس در غزه به جایی نرسید زیرا قانونگذاران جمهوریخواه به دلیل نگرانی بابت تاثیر این کمک ها روی افزایش بدهی کشورشان، مانع تصویب این طرح شدند.

جمهوریخواهان مجلس سنای آمریکا روند تصویب بسته کمک مرزی دموکرات ها به ارزش 2.7 میلیارد دلار که شامل کمک 225 میلیون دلاری به سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین ر
زیم صهیونیستی نیز می شد را تصویب نکردند.

این در حالیست که پیشتر "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا درخواست تخصیص این میزان بودجه را برای تامین مالی اضطراری رژیم صهیونیستی و تجدید دوباره انبار تسلیحاتی تل آویو در جنگ با غزه مطرح کرده بود.

"هری رید" رهبر اکثریت دموکرات های سنای آمریکا در واکنش به این موضع جمهوریخواهان، اعلام کرد که کمک مالی به رژیم صهیونیستی یک ضرورت است و باید قانونگذاران درباره آن توافق کنند.

"تام کوبرن"  نماینده جمهوریخواه سنا تاکید کرد که: من می خواهم برای اسرائیل بودجه ای را تامین کنیم اما در عین حال می خواهم که مطمئن شوم که بچه های ما آینده ای دارند.

در جلسه سنا آمربکا جمهوریخواهان تاکید دارند که رهبر اکثریت سنای آمریکا باید طرح تامین بودجه اسرائیل را از لایحه مرزی جدا کند؛ لایحه مرزی علاوه بر این، شامل تخصیص 615 میلیون دلار برای مقابله با آتش سوزی های مناطق غربی آمریکا نیز می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار