معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح ملی انسداد مبادی بی‌سوادی برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد.

محمد دیمه‌رور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه های معاونت ابتدایی برای جذب و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جدید گفت:امسال برنامه‌ای را با جدیت بیشتر تحت عنوان انسداد مبادی بی‌سوادی اجرا می کنیم به این ترتیب که در شورای آموزش و پرورش استانها کارگروههایی مرکب از دستگاههای اجرایی ثبت احوال خیرین فرهنگی کمیته امداد و هلال احمرو..... تشکیل شده تا دانش آموزانی که تا کنون در مناطق مختلف شهرو روستا ثبت نکردند را شناسایی و جذب نماید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آموزش وپرورش سامانه‌ای به نام سناد وجود دارد که به وسیله‌ی آن مشخصات کامل دانش آموزان در آن وارد می‌شود افزوده در سازمان ثبت احوال کشور نیز سامانه‌ای به نام موالید وجود دارد که مشخصات افراد در آن ذکر شده که به وسیله این می‌توان اطلاعات دانش آموزانی که تا کنون ثبت نام نکرده‌اند را شناسایی و نسبت به جذب آنان اقدام نمود.

دیمه‌رور کمک نمادهای حمایتی به برخی از خانواده هایی که به دلیل مشکلات معشیتی قادر به ثبت نام دانش آموزان خود نیستندسخن گفت واضافه کرد: بخش قابل توجهی از ارزیابی عملکرد استانها به نحوه ی اقدام آنان در خصوص اجرای برنامه‌ی اسنداد مبادی بی‌سوادی باز می‌گردد بنابراین در اجرای این طرح ملی استانداران فرمانداران و ادارات آموزش و پرورش در تلاش‌اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زمینه سازی این طرح از اردیبهشت ماه آغاز شده و هم اکنون در کل کشور در حال اجرا است تصریح کرد:این طرح در اموزش و پرورش انجام می‌شود ، منتها در استانها به دلیل اینکه شورای آموزش و پرورش پیگیر این موضوع است استانداران نیز مسئولیت این طرح رابر عهده دارند.
 
انتهای پیام /
 
برچسب ها: اموزش ، تحصیل ، بازمانده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار