در 4ماه نخست امسال بیش از 20 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون گلستان مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به روز 9مرداد به عنوان روز انتقال خون گفت:در 4 ماه نخست امسال 20هزار و 200نفر اهدا کننده خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرد ه اند که از این تعداد 17هزار و 400 واحد خون دریافت شده است که این آمار رشد 11درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.


حسینی با اشاره به اینکه رنج سنی اهداء کننده گان خون در استان بین26تا30سال می باشد وی همچنین افزود:بیشترین مصرف گروه خونی در استان مربوط به گروه های خونی oمثبت وo منفی است.


رئیس سازمان انتقال خون استان گفت:با 40ساله شدن سازمان انتقال خون در روز 9مرداد میزان اهدا کننده گان خون نیز به 40 میلیون اهدا کننده خواهد رسید که:55درصد اهداء کننده ها مستمر و 28درصد آنها با سابقه می باشند.


حسینی از رتبه پنجم استان در تولید پلاسمای خون در کشور خبر داد و افزود:استان گلستان هم اکنون ارسال کننده پلاسمای خون به سایر استانها می باشد و حدود94درصد از پلاسما مربوط به پلاسمای معمولی اهداء کننده گان است.


ده باشی کارشناس انتقال خون شرایط اهداء خون را اینگونه بیان کرد: شرایط سنی برای اهداءکننده گان خون بین 17تا 65سال و حداقل وزن 50 کیلو گرم باشد وعدم سابقه به بیماری هپاتیپ،نوشیدن مقدار زیادی آب قبل از اهدای خون،صرف صبحانه ی کامل و عدم استفاده از غذاهای چرب و فست فوتها 24 ساعت قبل از اهدای خون را ضروری دانست.


انتهای پیام/
برچسب ها: انتقال ، خون ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.