توکلی گفت: کوچک شدن زمین‌های کشاورزی باعث می‌شود تا تصمیم گیری برای کشت‌های استراژیکی و استفاده ا‌ز آنها پایین بیاید که اگر با این مسئله مقابله نشود در آینده یک معضل جدی برای کشاورزی خواهد بود.

محمد تقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درباره کوچک شدن زمین شدن کشاورزی و عواقب آن گفت: مسئله خرد شدن زمین‌های کشاورزی از دوره گذشته مطرح بوده است که به خاطر قانون ارث زمین به صورت خرد و مالکین اداره شود که همین مسئله نیز عاملی برای کاهش بهره‌وری زمین‌‌های کشاورزی شد.
 
این نماینده مجلس گفت: کوچک شدن زمین‌ها باعث می‌شود برخی از زمین‌ها از دور خارج و به چرخه خرید و فروش وارد شوند که این لطمه‌ای برای کشاورزی کشور است.
 
توکلی ادامه داد: کوچک شدن زمین‌ها باعث شد تا تصمیم گیری برای کشت‌های استراژیک و استفاده از آنها پایین بیاید که اگر با این مسئله برخورد نشود ممکن است در آینده برای کشاورزی یک معضل جدی باشد.
 
این نماینده مجلس اظهار داشت: در گذشته این اتفاق افتاد که اراضی کشاورزی به خاطر قانون ارث راندمان تولید پایین بیاید و تقریباً بخشی از منابع حذف و ضرر و زیان زیادی متوجه بخش کشاورزی ما شود اما اکنون ما برای جلوگیری پیامدهای ناشی از آن در آینده باید به دنبال یک راهکار مفید و مؤثر باشیم.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: کشاورزی ، زمین ، کشت ، معضل ، بهره وری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار