کرمانشاه/

سرعت غیرمجاز نخستین علت وقوع حوادث رانندگی در کرمانشاه است

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه نخستین عامل وقوع حوادث رانندگی در این استان سرعت غیرمجاز است گفت: با توجه به آغاز دور دوم سفرهای تابستانی نظارت پلیس راه کرمانشاه بر روی تخلفات حادثه‌ساز سرعت و سبقت غیرمجاز متمرکز شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سرهنگ محمد مرادی، با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح تابستانی پلیس راه از پنجم مرداد ماه اظهار کرد: امسال طرح تابستانی پلیس راه کرمانشاه در دو مرحله نخست و دوم اجرا شده است که مرحله دوم این طرح از پنجم مرداد ماه آغاز و تا دوم مهر ماه ادامه دارد.

با بیان اینکه نخستین عامل وقوع حوادث رانندگی در این استان سرعت غیرمجاز است گفت: با توجه به آغاز دور دوم سفرهای تابستانی نظارت پلیس راه کرمانشاه بر روی تخلفات حادثه‌ساز سرعت و سبقت غیرمجاز متمرکز شده ‌و در این راستا پلیس از تجهیزاتی نظیر دوربین‌های سنجش سرعت و گشت نامحسوس بهره می‌گیرد.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به محورهای ترافیکی اجرای مرحله دوم طرح تابستانی پلیس راه کرمانشاه افزود: در تمام محورهای مواصلاتی اصلی و محورهای حادثه خیز استان کرمانشاه این طرح در حال اجرا است و گروه‌های گشتی به صورت شبانه‌روزی در این محورها حضور دارند.

سرهنگ مرادی بیشترین حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی کرمانشاه را در ساعات پیش از ظهر روز عید فطر اعلام و بیان کرد: در دو روز گذشته محورهای کرمانشاه به همدان و اسلام‌آباد غرب به پلدختر از بیشترین حجم ترددها برخوردار بوده‌اند اما با وجود حجم بالای ترافیک مشکل خاصی حادث نشده است.

وی با اشاره به اینکه تردد خودروهای عراقی در محورهای مواصلاتی استان رو به کاهش است گفت: به لحاظ تمامی شرایط، محدودیت خاصی در مرحله دوم طرح تابستانه اعمال نشده است ولی موتورسواران در صورت ضرورت تردد لازم است با رعایت موارد کامل قانونی و کلاه ایمنی در محورهای مواصلاتی حضور یابند.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه افزود: در مرحله دوم سفرهای تابستانی با واحدهای امدادی امداد خودرو، هلال احمر، ادارات راه و شهرسازی، انجمن صنفی مسافران، اورژانس و غیره هماهنگی‌های لازم به عمل آمده که در صورت بروز حادثه، در حداقل زمان ممکن در محل حادثه حاضر باشند.

سرهنگ مرادی لزوم رعایت فاصله طولی خودروها، پرهیز از عجله، توصیه به بردباری در هنگام رانندگی، حرکت در میان خطوط، استفاده از کمربند ایمنی، رانندگی با سرعت مطمئن، برنامه‌ریزی برای زمان‌بندی مفید در رانندگی در طی روز و 15 دقیقه استراحت به ازای هر 2 ساعت رانندگی را برای انجام سفری بدون حادثه ضروری دانست.

انتهای پیام /م
منبع: تسنیم
برچسب ها: کرمانشاه ، سرعت ، سبقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.