معاون بان کی مون: افراد مسلح مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه می‌شوند

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه در بیانیه‌ای اعلام کرد افراد مسلح مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه می‌شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز، "والری آموس" با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ورود کمک های بشردوستانه به داخل سوریه از طریق گذرگاه‌های مرزی از سوی گروه‌های افراطی که بر این گذرگاه‌های تسلط یافتند، با چالش مواجه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نخستین محموله سازمان ملل از طریق گذرگاه باب السلام در مرز ترکیه و سوریه در روز 24 جولای وارد خاک سوریه شد، افزود: این محموله شامل نیازهای غذایی، بهداشتی برای 26 هزار نفر از ساکنان استان‌های حلب و ادلب بود که با مقامات سوریه در این باره هماهنگ شد.

معاون دبیر کل سازمان ملل در بخش دیگری از بیانیه خود با هشدار نسبت به اوضاع متشنج در نزدیکی مرزهای عراق، گفت: موضوع استفاده از گذرگاه الیعربیه برای عبور کمک‌های بشردوستانه به سوریه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تمامی طرف‌های درگیر باید به تعهدات خود در حمایت از غیرنظامیان و اصول قانون بشری احترام بگذارند، اظهار داشت: سازمان ملل و شرکایش آماده همکاری با تمامی طرف‌های ذی‌ربط با هدف تضمین کمک به مردم هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار