"آقای سه چرخه ای" شخصیت اصلی داستانی با همین نام را می توان قوه تخیل دختر بچه داستان محسوب کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران ؛ "آقای سه چرخه ای" عنوان داستانی است که به قلم مرضیه فروتن توسط "انتشارات به نشر" به بازار کتاب عرضه شده است، داستان آقای سه چرخه ای درباره دختر بچه‌ای است که گم می شود و در این گم گشتگی‌ با آقای سه چرخه ای برخورد می‌کند، تمام داستان ماجرای این دختر بچه با مرد سر‌چرخه ای است.
 
در ابتدا داستان دختر بچه در هراسی کنگ با آقای سه چرخه ای برخورد می کند، اما پس از آشنایی و صحبت با پلیس، ترس وی از بین می رود. داستان به شیوه اول شخص روایت شده است و در آن علاوه بر روایت اول شخص با حدیث نفس روبرو می‌شویم.
 
 
 دختر بچه به همراه عمه اش آدامس می ترکاند،پس از ترکاندن آدامس با سیاهی روبرو می شود و در این تاریکی است که از مغازه آقای سه چرخه ای سر در می آورد، شباهتی که میان آقای سه چرخه ای با عمه اش می بیند، باعث نزدیکی او به وی می شود تا حدی که فکر برگشت به خانه از سرش می افتد.
 
 
 عمه و آقای سه چرخه ای در داستان شخصیت هایی هستند که به دنیای کودکانه دختر بچه همراه می‌شوند و هر یک به نوعی بعدی از شخصیت وی را تشکیل می‌دهند. در داستان آقای سه چرخه ای مشکلاتی چون تنهایی کودک در خانه به تصویر کشیده می شود. از ویژگی های دختر بچه خیال‌پردازی و داستان نویسی اوست، او داستان خود را در قالب نقاشی بیان می کند.
 
 
 آقای سه چرخه ای با کودک همراه می شود و داستان های کودک را تمام می کند و آقای سه
چرخه ای را می توان قوه تخیل کودک محسوب کرد، که در ابتدا از روبرو شدن با آن وحشت می کند اما پس از چندی با خیالش انس می گیرد، از برگشت به خانه و برگشت به دنیای واقعی پرهیز می کند.
 
 
 آشنایی دختر بچه با آقای سه چرخه ای سبب می شود که دختر بچه به فکر نگارش داستان دیگری بیفتد، موضوع داستان بعدی او، عمه و آقای سه چر‌خه ای است که در نگارش داستان هایش به او کمک کردند.
 
داستان با زبانی روان و ساده نوشته شده است . لحن داستان ، لحن بچه گانه ای است روایت داستان از زبان دختر بچه زیبایی و شیرینی خاصی را برای مخاطب ایجاد می کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: داستان ، قوه ، تخیل ، آدامس ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار