کارشناس داوری کشورمان گفت: بدون شک قضاوت خوب درل یگ برتر مستلزم شرایطی است که می توان به شخصیت داور، دانش، اطلاعات و تجربه وی اشاره کرد.

غلامرضا جباری در خصوص تست‌های گرفته شده از داوران لیگ برتری به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بدون شک تمامی تست‌های داوری همانند سال‌های گذشته از داورانی که قرار است در لیگ برتر قضاوت کنند به عمل آمد که این تست در زمین شماره 4 ورزشگاه آزادی صورت گرفت که به نظر من سطح برگزاری تست داوری بسیار عالی بود.

کارشناس داوری کشورمان در ادامه افزود: بطور قطع در این تست یک سری پذیرفته شدند که جواز قضاوت در لیگ برتر را به دست آورده‌اند و کسانی که مردود شده‌اند بطور حتم نمی توانند قضاوت کنند.

جباری ادامه داد: بدون شک هدف کمیته دپارتمان داوران قضاوت کامل و بدون نقص داوران در بازی‌های لیگ برتر خواهد بود.

کارشناس داوری کشورمان در مورد افراد پذیرفته نشده هم تصریح کرد: بطور قطع افرادی که در تست داوری قبول نشده‌اند حق ندارند تا نیم فصل لیگ برتر قضاوت کنند و پس از اتمام نیم فصل با برگزاری تست مجدد و قبولی می‌توانند شاهد قضاوت آنها در نیم فصل دوم باشیم.

وی در مورد مبنای پذیرش داوران در تست امسال گفت: داورانی که در لیگ برتر پذیرفته می‌شوند که به لحاظ شخصیتی در حد اعلایی باشند یعنی شخصیت یک داور کامل را داشته و سپس دانش کافی و اطلاعات لازم را داشته باشند درادامه مهارت و تجربه کافی را کسب کنند و به لحاظ بدنی نیز در سطح آماده‌ای باشند زیرا در سطح بالای مسابقات بهترین داوران باید گزینش شوند.

جباری در خصوص پیش‌بینی از چگونگی نحوه قضاوت امسال داوران در لیگ برتر به لحاظ کم بودن اشتباهات تأکید کرد: البته قضاوت خوب داوران بستگی به عوامل مختلف دارد، اول اینکه داور به لحاظ بدنی و روحی در شرایط ایده‌آلی باشد، دوم عوامل محیطی که شامل دپارتمان داوری می‌شود از وی  حمایت کنند مدیران عامل هم با داور باشند و از تیم‌ها و بازیکنانشان حمایت کنند و درصورت برخوردار شدن یک داور از شرایط بدنی و درونی می‌توان شاهد قضاوت خوب وی شد.

کارشناس داوری کشورمان اذعان کرد: در این راستا دوره‌های آموزشی نیز برای داوران در نظر گرفته شده است اما به این داوران اضافه نمی‌شود بلکه در صدد کاهش تعداد داوران هستیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم که امسال شاهد قضاوت خوب و قابل قبول از داوران کشورمان درلیگ برتر باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار