تصویر آفرینی‌های "شجره‌ نامه یک جن" مخاطب خود را با حال و هوای دیگری آشنا می‌کند.

به گزارشخبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران "شجره نامه یک جن" مجموعه شعرهای "علیرضا بدیع" است که توسط انتشارات فصل پنجم در بازار کتاب عرضه شد. این کتاب شعرهای علیرضا بدیع از سال 89 تا 92 را در بر می‌گیرد.
 
مضمون برخی از شعرهای شجرنامه یک جن از افسانه‌ها و داستان‌های خیال انگیز مانند "دیو و دلبر" و "جن و پری" و "چراغ جادو" برگرفته شده است، مضمون قالب در شعرهای این مجموعه شهر مانند سایر شعرهای "علیرضا بدیع" عاشقانه است. شعرهای این مجموعه، تصویرآفرینی‌های زیبایی دارد این تصویرآفرینی‌ها برای لحظه‌ای مخاطب خود را با حال و هوای دیگری آشنا می‌کند.
 
شاعر با کلماتی ساده و روان تصویرهایی نو می‌آفریند. شعرهای این مجموعه شعر مانند سایر شعرهای علیرضا بدیع ما را به دنیای پر از تصویر"منوچهری" می‌برد سبک غزل‌های این مجموعه، به سبک خراسانی است.سبک خراسانی در حاکم بر این مجموعه شعر، ما را با شعرهای کهن پیوند می‌زند.

مضمون آفرینی‌ها و خلق مضامین بکر و نو در مجموعه شعر "شجره نامه یک جن" ما را با مضمون آفرینی‌های صائب و سبک‌ هندی آشنا می‌کند وجه مشخصه بارز این مجموعه شعر، مضامین عاشقانه‌ای است که درجای جای غزل‌های "شجره نامه یک جن" به چشم می‌خورد. 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار