اجرای طرح بیمه تأمین اجتماعی کارگران صنعت ساختمان دارای گواهینامه به مهارت گامی مهم در جهت سوق دادن و جامعه کارگری به کسب مهارت‌های حرفه ای است.

حمیدرضا خانپور مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: اجرای طرح بیمه تأمین اجتماعی کارگران صنعت ساختمان دارای گواهینامه مهارت حرکتی مهم در جهت سوق دادن جامعه کارگری به کسب مهارت‌های حرفه‌ای و توسعه فرهنگ مهارت گرایی به جای مدرک‌گرایی است.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه به ویژه کارگران صنعت ساختمان که کار بسیار سختی را به عهده دارند نسبت به آموزش و سنجش آنها اقدام کرده و گواهینامه مهارت نیز برای آن‌ها صادر می‌کند. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران خاطر نشان کرد: کارگرانی که دارای کارت مهارت بوده و آموزش‌های لازم را از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فرا گرفته‌اند تأثیر اشتغال آن‌ها از خدمات تأمین اجتماعی از جمله دفترچه خدمات درمانی، بازنشستگی، از کار افتادگی و سایر مزایای مندرج در قانون تأمین اجتماعی از جمله حوادث، بیماری‌ها، غرامت دستمزد از کار افتادگی بازنشستگی و خدمت بهره‌مند می‌شوند. 

انتهای پیام/  
برچسب ها: حرکت ، جامعه ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار