معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت : بیکاری در بین جوانان 15 درصد بیشتر و همچنین در بین تحصیل کرده‌ها بیشتر از بی‌سوادان است.

گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش مسائل اقتصادی در تسهیل روند ازدواج جوانان گفت: مسائل مختلفی همواره بر سر راه ازدواج جوانان چون وام ازدواج،‌بیکاری مانع ایجاد کرده که با توجه به وضعیت نامناسب اشتغال در کشور می‌توان آن را عمده‌ترین عامل بر سر راه ازدواج جوانان دانست.

وی تصریح کرد: نسبت میانگین کشوری در بین جوانان 10 تا 15 درصد بیشتر از سایر گروه‌های دیگر است و در بعضی شهرها شاهد بیش از 40 درصد بیکاری هستیم.

آنچه که در این بین قابل توجه و تامل است رابطه‌ای با همبستگی بالای بیکاری و سطح تحصیلات است، به طوری که هر چه تحصیلات افراد جامعه بالاتر رود، درصد بیکاری آنان نیز بیشتر است.

گلزاری در ادامه بیان داشت: اشتغال جزء دغدغه‌های مهم دولت است در شورای عالی اشتغال نیز ،رئیس جمهوری، تاکید ویژه‌ای به حل این مسئله داشتند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مشکل مسکن و ایرادات بسیار مسکن مهر گفت: وزیر مسکن از تدابیری برای مسکن جوانان از تدابیری برای مسکن جوانان خبر دادند که جزئیات و طرح را باید از خود ایشان پرسید.

انتهای پیام /
برچسب ها: بیکاری ، جوانان ، گروه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار