این مطالعه یکی از نخستین تحقیقات در نوع خود است که بر رابطه بین دسترسی دانشآموزان به فضاهای سبز و استرس متمرکز شده است.
دانشمندان با مطالعه دانشآموزان ابتدایی در نواحی ساختهشده و جنگلی، استفاده دانشآموزان مقطع چهارم تا ششم از زیستگاه طبیعی برای علوم و دروس نوشتاری و همچنین باغبانی دانشآموزان دبیرستانی به صورت داوطلبی، گذراندن واحد درسی یا خدمات موردنیاز مدارس، به نتایج جدید خود دست یافتند.
به گفته لوئیس چالوا ، رهبر ارشد این پژوهش، مدارس جایی هستند که کودکان بخش اعظمی از ساعات عمرشان را در آنها میگذرانند و بنابراین واردکردن تماس روزانه با دنیای طبیعی در این مکانها به دلیل مزایای فراوان آن حائزاهمیت است. حیاطهای خاکی و طبیعی مدرسه که به طور مثال، دارای گل، بلوط و ویژگیهایی آبی هستند، روابط پشتیبانیکننده و احساس رقابت را در میان کودکان افزایش میدهند.
جزئیات این پژوهش در مجله Health & Place منتشر شد.