اقبال شاکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ورود موتور سیکلت های برقی به خیابان‌های پایتخت تا پایان سال/ مناطق مرکزی شهر میزبان موتور سیکلت های برقی

یک عضو شورای شهر گفت: تلاش می شود، هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا واردات موتورسیکلت های برقی تا پایان سال انجام گیرد.

 اقبال شاکری ، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت واردات موتورسیکلت‌های برقی به کشور گفت: در جلسه‌ای که با کمیسیون مشترک شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون عمران مجلس برگزار شد، آخرین گزارش ارائه شده توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک در این منظر قرار گرفت که مذاکراتی با تولید کنندگان خارجی در این خصوص صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با واردات موتورسیکلت برقی با 2 مشکل مواجه هستیم، افزود: قیمت بالای موتور سیکلت های وارداتی و قدرت و سرعت محدود این نوع موتور سیکلت در مقایسه با موتورسیکلت‌های بنزینی، 2مشکل واردات موتور سیکلت‌های برقی است، بنابر این برای تشویق شهروندان برای خرید و استفاده از این نوع موتورسیکلت، بخشی از هزینه ها را دولت تقبل کند که این هزینه‌ها از صرفه جویی حاصل از خرید و به کارگیری باید تامین شود.

وی اظهار داشت: همچنین از مجلس تقاضا شد تا پیگیری کند که بر اساس تبصره قانونی بتوانیم این انگیزه را در مردم ایجاد کنیم.

شاکری ادامه داد: درحال حاضر مشغول جمع بندی مطالعات هستیم، ضمن اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک آمادگی کامل در این زمینه را دارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در صورت ورود موتورسیکلت‌های برقی به کشور، این موتورها در مناطق مرکزی شهر در محدوده طرح ترافیک تردد خواهند کرد، تاکید کرد: با ورود موتور سیکلت‌های برقی، ممنوعیت تردد موتور بنزینی در محدوده طرح ترافیک برداشته خواهد شد.

شاکری در پایان با اشاره به اینکه موضوع موتور سیکلت‌های برقی هنوز به مرحله واردات نرسیده است چراکه بخشی از تامین مالی را دولت باید بپردازد.

انتهای پیام/  
برچسب ها: موتور ، برق ، میزبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
اول باید زیرساختهای فراوان و کافی مثل پمپ شارژ برق آماده شود و با حرف زدن نمی شود !
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
AVAL POSTE CHARJ TABIYE KONID BAD VAARED KONID ,
آخرین اخبار