یک روانشناس گفت: عدم درک صحیح دو واژه‌ی کلیدی تفاهم و توافق در زندگی یکی از علل بروز اختلاف زوجین محسوب می‌شود.

 ندا اصغری، روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با علل اختلاف زوجین گفت: عدم درک صحیح زوجین و هم‌چنین عدم درک صحیح تفاوت های فردی زمینه‌ساز اختلافات زوجین است.

وی تصریح کرد: گرچه لغات کلیدی توافق و تفاهم در نگاه اول بسیار کم اهمیت به نظر آید، اما شاخص رشد طلاق در کشور حاکی از آن است که تعریف صحیحی از این 2 واژه بین زوجین وجود ندارد.

این روانشناس با اشاره به اینکه توافق و تفاهم یکی از مهمترین ارکان ارتباط زوجین به شمار می رود اظهار داشت: تفاهم نه به معنای یکسان بودن تمامی عقاید و افکار زوجین بلکه به معنای توانایی درک تفاوتها به شمار می رود و مهمتر از تفاهم، توافق می باشد که تحمل این تفاوت ها در کنار یکدیگر است. و همین توافق منحصر به داشتن رابطه ای مسالمت آمیز خواهد بود.

اصغری در پایان خاطرنشان کرد: توافق، تعهد، مسئولیت پذیری از ارکان مهم زندگی زناشویی محسوب می‌شود و اهمیت این نکات به حدی است که می‌توان از آن به عنوان شُکُوهِ همسرداری یاد کرد.

اما متاسفانه آموزش‌های لازم در این زمینه به صورت گسترده وجود ندارد و دختر و پسر براساس هیجانات مبادرت به ازدواج می نمایند. به همین ترتیب از رسانه‌ها و مسئولین انتظار می‌رود آموزش‌های لازم در این زمینه را به صورت گسترده‌تر در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام / 
برچسب ها: تفاهم ، زندگی ، درک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار