مشکل شاعران ممیزی عواطف و احساساتشان است.

علیرضا بدیع شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: هیچ اتفاق خاصی به طور علمی در زمینه ممیزی کتاب رخ نداده و تغییر دو ممیزی کتاب در حد یک شعار باقی مانده است. هنگامی‌که دولت جدید آمد بیان کرده بود که سایه سیاست را از روی فرهنگ بر می‌دارد ولی چنین اتفاقی نیفتاد.  
 
وی افزود: جناب وزیر جلسه‌ای با اهالی ادب داشتند و اساتید ما مشکلات خود را در زمینه ممیزی کتاب گفتند اما هیچ تغییری در این زمینه رخ نداد حتی قول دادند برخی کلمات در ممیزی کتاب اعمال نشود.  
 
این شاعر ادامه داد: مشکل افراد مولف کاربرد برخی واژه‌ها و کلمات در شعرشان نیست بلکه مشکل آنان، مشکل ممیزی کردن عواطف و احساساتشان است.  
 
وی تصریح کرد: کتابم با عنوان "شجره نامه یک جن" امسال منتشر شد 2 غزل این کتاب را از میان 24 غزل حذف کردند این غزل‌ها از نام من بیشتر شهرت دارد اما نظر ممیزان کتاب در زمینه شعر محترم است.  
این شاعر عنوان کرد: لازم است ممیزی کتاب باتوجه به شعارهای دولت جدید تعدیل شود بازخورد منفی ممیزی‌ها به نفع دولت جدید نخواهد بود چرا که مانند دولت قبل به سانسور افکار متهم می‌شود. طبیعی است ناشران ممیزی کتاب را قبول نکنند خود دولت ممیزی کتاب را اعمال نماید. 

وی بیان کرد: فشار وارد شده از سوی دولت به ناشر و فرهنگ بیش از حد معمول است دولت جلوی نشر آثار ضعیف را بگیرد شعر عاشقانه را که کارش دمیدن نشاط در بین جامعه است ممیزی نکنند شاعران هم نسلم سعی می‌کنند فرهنگ به سمت جلو حرکت کنند. 

بدیع اظهار داشت: دولت قضیه ممیزی کتاب را به دست بگیرد اما به گونه‌ای ممیزی کند که عواطف و احساسات بچه‌ها ممیزی نشود. 


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.