بر روی خط تهران دوشنبه این هفته:

سرانجام حکایت انتقال آلاینده‌های محیط زیست تهران به کجا می رسد؟!

بر روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیر مشکلات واحدهای صنف آهن‌فروشان منطقه 18 در نسیم شهر، پست برقی سعادت آباد و مراجعه کنندگان بیمارستان میلاد تهران شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مشکل مشاغل آلاینده و مزاحم این روزها دغدغه شهر تهران است.مناطق 22 گانه شهر تهران در نقاط مختلف این شهر بزرگ در تلاشند تا مشاغل آلاینده و مزاحم را به خارج از شهر تهران انتقال دهند.


این امر که کمک بزرگی به کاهش آلاینده‌های محیط زیست می ‌کند اما به چه قیمت؟!


شهرداری منطقه 18 نیز حدود 13 سال گذشته صنف آهن‌فروشان را به نسیم شهر انتقال داد. اما هیچ توجهی به سرگذشت صاحبان این صنف تا به امروز نداشته است.با خبر شدیم صاحبان صنف آهن‌فروشان منطقه 18 که هم اکنون به نسیم شهر انتقال داده‌شده اند با مشکلات بسیاری دست و پنچه نرم  می‌کنند.


به جمع آنها رفتیم تا توضیحات بیشتر را از زبان آنها بشنویم.آنها گفتند: بنا بر دستور استانداری تهران با فرمانداری رباط کریم حدود 13 سال گذشته زمینی بدون امکانات لازم در نسیم شهر به آهن‌فروشان تحویل داده شد.شهرداری بیش از 1 میلیارد تومان از اعضای صنف آهن‌فروشان تحویل گرفته تا زمین نسیم شهر با تمام امکانات و تجهیزات لازم به آهن فروشان بدهند اما با وجود هزینه کرد 600میلیون تومان اعضای این صنف درحال حاضر زمین نسیم شهر تبدیل به سوله‌های بدون امکانات شده است.


152 واحد صنف آهن‌فروشان به صورت مخروبه که فقط دارای برق است در زمین نسیم‌شهر وجود دارد.این موضوع را با فرماندار شهرستان بهارستان در میان گذاشتیم.


سعید ناجی فرماندار شهرستان بهارستان گفت: این موضوع به سالهای قبل برمی‌گردد و فرآیندی است که باید در شهرداری تهران دنبال می‌شد اما با این حال هماهنگی‌های لازم با مراجعه شهرستانی انجام شده .


امکانات واحد‌های این صنف از جمله آب ، برق و مخابرات تامین است. امیدواریم با برگزاری نشست‌هایی با شهرداری تهران مشکل صنف آهن‌فروشان هر چه زودتر حل شود.درحال حاضر 50 واحد صنف آهن‌فروشان به مرور فعال شدند و تعداد باقیمانده این صنف نیز با همکاری شهرداری تهران تحویل اعضای این صنف داده خواهد شد.


*حکایت پست برقی سعادت‌آباد


این روزها سد معبر‌های بسیاری در سطح شهر تهران وجود دارد و باعث گلایه‌های شهروندان مناطق مختلف این شهر بزرگ شده است.
پست برقی سعادت آباد نیز مشکلات بزرگی را برای اهالی این منطقه به وجود آورد است.شهروندان سعادت آباد به روی خط تهران آمدند تا چاره‌ای برای حل مشکلات ایشان اندیشیده شود.


آنها در این باره گفته‌‌اند : پست برق سعادت‌آباد باعث کاهش عرض خیابان با عرض 3.5 متر شده است و مشکلاتی از جمله محل تجمع زباله، ایجاد سد معبر، افزایش تصادف ، نبود امکان تردد شهروندان را برای اهالی منطقه بوجود آورده است.


این موضوع را از اداره برق جویا شدیم. آنها مشکلی برای جا به جایی دکلهای برق ندارند اما شهرداری منطقه 2 باید برای رفع این مشکل اقدام کند.شهرداری منطقه 2 اعلام کرده در صورت موافقت اهالی سعادت‌آباد دکل برق به منازل یکی از شهروندان انتقال داده شود.
اما نکته این جاست ، چه کی داوطلب این امر خواهد شد...؟!


روی خط تهران پیگیر این موضوع خواهد شد. امیدواریم هرچه سریعتر شهرداری منطقه 2 چاره‌ای برای رفع این معضل بیاندیشد.


*افسانه نوبت دهی بیمارستان میلاد تهران آرزوی بزرگ برای شهروندان ...؟!


بیمارستان میلاد بزرگترین بیمارستان پایتخت است که عده‌ی بسیاری از شهروندان برای درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند.
تهرانی‌ها گلایه‌های بسیاری از سرویس ‌دهی بیمارستان میلاد دارند و می‌گویند:محال است بیمارستان میلاد به تهران زودتر از 3 ماه به شهروندان تهرانی وقت بدهد.


آنها از روی خط تهران خواسته‌اند تا چاره ای برای حل مشکلشان اندیشیده شود.


امیدواریم مسئولان بیمارستان میلاد تهران هرچه سریعتر چاره‌ای برای حل مشکل شهروندان تهرانی بیاندیشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مختلف ، انتقال ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار