"دیشموک" بهشتی کوچک در بین جبال زاگرس

زیبایی‌های طبیعی و تاریخی در این منطقه یک جا گرد آمده‌اند؛ آثار تاریخی، دریاچه، کوه و جنگل همگی در دیشموک منتظر گردشگران هستند.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ این سرزمین پهناور آنقدر بزرگ و ناشناخته است که اگر تمام عمرت را صرف گشت و گذار در آن شود بازهم نمی‌توان ادعا داشته باشی که به تمام نقاط آن سر زده‌ای.

دیشموک از مناطقی است که باید حتما روزی به آن قدم بگذاری. این منطقه دارای آب و هوای سرد سردسیری و مردمانی خون گرم است. دیشموک در 300 کیلومتری یاسوج و در 90 کیلومتری شهرستان لردگان قرار دارد. این منطقه با وسعت 50 هکتاری خود دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی است.  
وجود آثار تاریخی چون قلعه دیشموک گرد خمه، امامزاده میرسالار، قلعه شاه منصور در کنار طبیعتی بسیار غنی و دست نخورده که به قلم هیچ نویسنده نمی‌توان زیبایی آن را بیان کرد در انتظار مردمانی است که دنبال کشف درصدد یافتن مناطق دست نخورده هستند. از دیگر مناطق دیدنی طبیعی دیشموک می‌توان به دریاچه فصلی آن اشاره کرد.  
 
کوه سر به فلک کشیده دل افروز که دومین محل رویش کرفس در دنیا است نیز از جذابیت‌های دیگر این منطقه ناشناخته است، پس باید کول بار سفر را بست و به دل جاده‌های زیبای غرب کشور داد. 


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیک نسب
۱۷:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
دیشموک واقعا جایی قشنگیه ،طبیعتی بکر و زیبا داره و مخصوصا مردمی خون گرم و مهمان نواز
آخرین اخبار