موسوی میرکلایی:

تاثیر هنر در مخاطب گرفتن حس مثبت است

مهدی موسوی میرکلایی شاعر، نویسنده، محقق و پژوهشگری ست که در ترانه نیز در گام نخست خوش درخشیده است.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ "مهدی موسوی میرکلایی" در اولین قدم خود در ترانه به صورت کتاب (طاقت بیار رفیق) ثابت ترانه سرای موفق در این عرصه است که امروزه اکثر علاقه‌مندان به هنر و ترانه بیشتر از قبل با وی آشنا هستند و این فرد هنر دوست شاعر، نویسنده، محقق و پژوهشگری ست که در ترانه نیز در گام نخست خوش درخشیده است.

ترانه به مثابه ی کلی یکی از قدیمی ترین گونه‌های ادبی ست که به نظر بسیاری از منتقدین و ترانه سراهای بزرگ در سرتاسر جهان ،همپایه با اولین نفس کشیدن های انسان بر روی زمین است و هر جا سخن از انسان به میان بیاید و اولین اصواتی که شاید هیچ گاه به واژه تبدیل نشدند،پای ترانه نیز به وسط کشیده می‌شود.

مهدی موسوی میرکلایی ترانه سرای شناخته شده در بین قشرهای مختلف ، برنامه «خدا با من است» را تایید و نسبت به آن اظهار رضایت کرد و گفت: من تا جایی که می‌توانم این برنامه را دنبال می‌کنم و و تمام شاعرانی که به این برنامه دعوت می‌شوند بسیار تخصصی شعر می‌گویند.
 
شکیبا مجری برنامه خدا با من است بی غل و غش اجرا می‌کند

موسوی میرکلایی اجرای مجری برنامه خدا با من است را تایید و در ادامه عنوان کرد:اجرا کننده برنامه مانند سالار اعلاء و شکیبا و امثال این افراد که نقش بازی نمی‌کنند و آنچه را که در حقیقت است را عنوان می‌کنند،باعث جذب بیشتر مخاطبان به شبکه تلویزیونی می‌شوند.
این ترانه سرا در ادامه با اشاره به اجرای خوب مجری برنامه اظهار کرد:هر چه در این اجرا اتفاق می‌افتد حقیقت است، با کلمات بازی نمی‌کند و ادا در بدن این شخص دیدن نمی‌شود و این خیلی خوب است.
 
از وقتی این برنامه رو آنتن است، همه جا بیشتر از شعر با من صحبت می‌کنند

موسوی میرکلایی با اشاره به اینکه با این برنامه تاثیر خیلی خوبی بر مخاطبان گذاشته اذعان کرد:از شروع این برنامه در جامعه، محل کار، خانواده و فامیل خود بیشتر از شعر با من صحبت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه این برنامه خرجی هم برنداشته افزود:با اینکه این برنامه خرج زیاد و جایزه آن چنانی هم داده نمی‌شود،ولی مهم تاثیر ارزشمند آن در برنامه است.
 
طیف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی همه از این برنامه‌های هنری خوششان می‌آید
این ترانه سرا با اشاره به اینکه اکثر شعرهای من جدی است ادامه داد:با اینکه شعر طنز نمی‌نویسم ولی با دیدن این برنامه فکرم به این نوع شعر بازتر و از این شعر ها خوشم می‌آید.
 
هنری که انسان ساز باشد، زندگی تخریب شده را می‌تواند درست کند

موسوی میرکلایی با اشاره به اینکه هنر باید انسان ساز باشد افزود:هنری که انسان ساز باشد بخشی از زندگی تخریب شده اجتماعی را می‌تواند درست کند که این شعرها در این برنامه کمک بزرگی به داشتن همچین حس خوبی دارد.
 
تاثیر هنر در مخاطب گرفتن حس مثبت است

وی هنر را منتقل کردن حس خوب به خواننده یا شنونده دانست و گفت:در هنر آن چیزی که حقیقتا بیشترین تاثیر ار می‌گذارد چه در نویسنده،مجری،شاعر،هنرمند موسیقی و مخاطب این است که همه را به سمت گرفتن انرژی مثبت و خوب بکشاند.

این ترانه سرا در پایان با اشاره به اینکه صدا و سیما در این اواخر خیلی بیشتر به فرهنگ ادبیات و شعر پرداخته ادامه داد:این اواخر صدا و سیما خیلی بهتر از قبل تلاش کرده و رویکرد و بحث هنر را در حد یک برنامه شکوهمندی مثل رادیو هفت می‌سازد این جای امیدواری برای مردم ایران است تا از دیدن ماهواره اجتناب و جذب برنامه‌های خودی شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار