آغاز فصل جدید سفرها در تابستان داغ

طعم شیرین سفر بر روی پدال گاز شما

همزمان با پایان ماه مبارک رمضان، موج دوم سفرهای تابستانی آغاز می‌شود که رعایت نکاتی ساده می‌تواند سرنوشت یک سفر کوتاه را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با شروع فصل تابستان گرم‌تر از دمای هوای تیر و مرداد و شهریور، تب سفرهاست که بالا می‌رود.

سفرهای تابستانی مشتریان متفاوتی دارد، پیر، جوان و کودک که  همه در طول سال به دنبال رسیدن تابستان هستند تا از اقلیم متفاوت و زیبا چون کویر و جنگل و کوه کشور حظ کافی ببرند.

هواپیما، قطار،اتوبوس و یا خودروهای شخصی، وسیله‌های بی سفری هستند که افراد مختلف با توجه به سلیقه  و طبع خودشان انتخاب می‌کنند.

اما سفر تنها به این جا ختم نمی‌شود،بلکه دارای حواشی مختلفی است که در این میان حوادث جای خود را از حاشیه به متن سفرها رسانده است به مهمترین دغدغه‌های همگان تبدیل شده است.

هر ساله شاهد تلفات بسیاری در جاده‌های کشور هستیم  که ناشی از عدم رعایت نکاتی هر چند ساده است و متأسفانه گاهی اوقات یک سفر کوتاه چند روزه به سفری ابدی و همیشگی تبدیل می‌شود.

به طوری که در 6 ماهه نخست سال گذشته، 9هزار و 911 نفر در حوادث جاده‌ای کشته شدند، خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و سرعت غیر مجاز مهمترین دلایل تصادفات هستند.

اما این روزها با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، جاده‌های کشور با حجم بالای تردد خودروهای شخصی مواجه هستند.

سرهنگ محمدحسین حمیدی ، رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این خصوص گفت: عدم توجه به جلو و سرعت غیر مجاز از عمده دلایل بروز تصادفات جاده‌ای هستند.

وی در ادامه با  اشاره به  این که موج دوم سفرهای تابستانی آغاز شده است، افزود: با توجه به این که شدت گرما در فصل تابستان بسیار بالاست، خواب آلودگی یکی از دلایل است که باعث پایین آمدن تمرکز رانندگان و ایجاد تنش‌های ذهنی رانندگان می‌شود و این موضوع خود عدم توجه به جلو  از سوس رانندگان را در پی دارد.

حمیدی همچنین اظهار داشت: از این رو به رانندگان توصیه می‌کنیم تا بعد از 2ساعت رانندگی، با یک ربع استراحت، تجدید قوا نمایند و به رانندگی خود ادامه دهند.

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور با اشاره به این که  در فصل تابستان به علت گرمای شدید، ترکیدگی لاستیک طبیعی است، خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم که نسبت به نقص فنی خودرو و کارکرد صحیح سیستم تهویه خودروی خود حساس باشند و از خودرویی  که عیب و نقص دارند، استفاده ننمایند.

در پایان باید خاطرنشان کرد: بنابر توصیه‌های اکید و مکرر کارشناسان راه و پلیس راهور،رعایت نکات ساده‌ای می‌تواند طعم شیرین سفر را در خاطره‌ها ثبت کند و در صورت عدم توجه به این نکات تلخی یک سفر چند روزه را تا  ابد بر دوش یک خانواده تحمیل کند.

گزارش از راضیه آقایی

انتهای پیام/

برچسب ها: سفر ، سرعت ، مجاز ، رانندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۱۵:۳۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
بسیار قلم زیبایی دارید
آخرین اخبار