سریال دنباله‌دار تغییر تعرفه‌های اپراتور تلفن همراه ادامه دارد

شیب صعودی تعرفه‌های اپراتورها به کجا خواهد رسید؟/ مشترکین تلفن همراه در انتظار پاسخ

انگار داستان کم و زیاد شدن تعرفه‌ها تمامی ندارد و هر بار شاهد افزایش غیر منتظره تعرفه‌ها از سوی یکی از اپراتورها هستیم.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در حالی که فقط آنتن دهی شبکه‌های تلفن همراه یکی از دغدغه‌های روز جامعه بود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای رومینگ ملی و طرح استفاده متقابل از شبکه‌های تلفن همراه را  عنوان کرد.طرحی که اکنون از  اجرای آن حدود 2 ماه می‌گذرد و انگار بانگ مشترک مورد نظر در دسترس نیست. هنوز آوای انتظار مشترکان است.

از این موضوع که بگذریم وضعیت تعرفه‌های تلفن همراه یکی از موضوعاتی بود که در پی اجرای رومینگ ملی چشم خیلی‌ها به آن بود. موضوعی که بارها وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در عین کاهش تعرفه‌ها افزایش کیفیت را عنوان کرد. ماجرا از آنجا شروع شد  که کف و سقف تعرفه‌های جدید در سال جاری در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسید.

همراه اول این تعرفه‌ها را به اجرا گذاشت اما مدتی بعد در فشار افکار عمومی مورد انتقاد وزیر قرار گرفت. چرا که به ازای هر دقیقه مکالمه اپراتور مجاز بود 20درصد از مبنای کار نرخ مکالمه را افزایش دهد.

در این بین ایرانسل نرخ 499 ریال را نگه داشت و حتی چندی پیش نرخ تعرفه‌ مکالمات برون شبکه سیم کارت‌های دائمی خود را اندکی کاهش داد. در حالی که چند روزی از اجرای فاز نهایی رومینگ ملی و تشکر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دو اپراتور در کاهش تعرفه‌ها نگذشته بود، بار دیگر خبر تغییر تعرفه‌ها به گوش رسید.

این بار خبر افزایش تعرفه‌های ایرانسل آن هم بدون اطلاع رسانی قبلی همگان را متعجب کرده بود. اپراتوری که تعرفه مکالمه و پیامک سیم کارت اعتباری خود را که 90درصد مشترکان را داراست از اول مرداد ماه افزایش داد. شاید ایرانسل بخواهد با این پنهان کاری از قدردانی وزارت ارتباطات مجوز نسل بالاتر را زودتر از بقیه اپراتورها دریافت!!!

اما با این پنهان کاری اپراتور دوم تلفن همراه نشان داد که چندان هم رعایت حال مشترکان را مد نظر ندارد. حال باید منتظر ماند و واکنش وزارت ارتباطات را نسبت به اقدام افزایش تعرفه ایرانسل و تغییر تعرفه‌ اپراتورها را مشاهده کرد چرا که اکنون این مشترکین هستند که هر بار پای تغییر تعرفه‌های اپراتورها می‌سوزند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تعرفه ، رومینگ ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار