انحراف شصت پا در همه سنین رخ می‌دهد اما در سنین بالای 25 سال معمولا شایع تر است.

علی ترکمان متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هنگامی که شصت پا بر اثر فشارهای خارجی به سمت انگشتان پا منحرف می‌شود، به این عارضه‌ هالوس و لگوس گویند.

وی در ادامه افزود:‌ یکی از عوامل ایجاد این عارضه پوشیدن کفش‌های نامناسب است و معمولا در خانم‌ها شایعتر است و این به علت پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و پنجه باریک در خانم‌ها است.

ترکمان با بیان اینکه عارضه‌ی هالوس و لگوس در تمام سنین اتفاق می‌افتد اما در سنین بالای 25 سال شایعتر است، افزود: برای جلوگیری از این عارضه بهتر است از کفش‌های پنجه پهن استفاده شده و از کفش‌های با پاشنه‌های خیلی بلند پرهیز شود.

ترکان اظهار داشت: معمولا برای درمان این انحراف پا و برای اینکه شدت عارضه بیشتر نشود، از برس مخصوص استفاده می‌شود. برسها به دو صورت هستند، یکی بین انگشتان شصت پا و انگشت کناری قرار می‌گیرد و یکی دیگر به کناره‌ی داخلی شصت پا بسته می‌شود.

وی اذعان کرد: چنانچه شدت درد و ناراحتی زیاد باشد و یا اینکه تغییر شکل زیاد باشد از جراحی استفاده می‌شود و در جراحی استخوان شصت پا شکسته شده دوباره گچ گرفته می‌شود تا به صورت صحیح جوش بخورد و طول درمان جراحی 3 ماهه است.

ترکمان در پایان خاطرنشان کرد: اگر فرد در هنگام پوشیدن کفش‌ احساس ناراحتی نکند، بهتر است از درمان جراحی خودداری کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: انحراف پا ، کفش ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار