با فرا رسیدن عید سعید فطر استان چهارمحال و بختیاری پذیرای موجی از گردشگران شده است.

استان چهارمحال و بختیاری با توجه به داشتن جاذبه های مهم گردشگری، یکی از قطب های مهم گردشگری در ایران است و مهمترین ویژگی گردشگری این استان نیز گردشگری طبیعت و جغرافیایی است و میهمانان عید فطر از این جاذبه ها استقبال کرده‌اند.

این استان از نظر طبیعت و ویژگی های گردشگری دارای هر چهار فصل سال است و این مهم شرایط مناسبی را برای حضور گردشگران در استان چهارمحال و بختیاری فراهم کرده است.

اصالت فرهنگی این خطه، آن را به جشنواره فرهنگ های ایرانی مبدل کرده و این استان زادگاه و دیار بسیاری از دلاوران اصیل ایران است.

وجود هزاران چشمه جوشان، 20 رودخانه دایمی دو رودخانه بزرگ زاینده رود و کارون و 10 درصد آب شیرین ایران بهترین نقطه برای گردشگری در بین استان های گرم خوزستان و صنعتی اصفهان با داشتن جاده های دسترسی است.

حاشیه رودخانه زاینده رود از شهر توریستی چلگرد تا تالاب گاوخونی در استان اصفهان و تالاب زیبای چغاخور تا انتهای شهرستان بروجن از پتانسل های است که نقش مهمی در جذب توریست فصلی دارد.

افزایش چشمگیر ورود مسافران تابستانی در تعطیلات عید فطر نسبت به سال های گذشته در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط مطلوب جوی و آب هوایی این استان افزایش یافته است.

هم اکنون تمامی مهمانسرا های ادارات و ارگان ها نیز از سوی گردشگران این سازمان ها و نهاد ها رزو شده است.

حاشیه رودخانه زاینده رود در سامان، پارک استخر فرخشهر، چشمه وقت و ساعت، گرداب بن، تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان، چشمه برم، پارک های جنگلی، گردشگاه سیاسرد، چشمه زنه هفشجان، پارک جنگلی پروز، کانون های گردشگری در شهرستان های کوهرنگ، اردل، فارسان، شهرکرد، بروجن و لردگان میزبان بیشترین حضور گردشگران تابستانی استان چهارمحال و بختیاری است.

چهارمحال و بختیاری به عنوان بام زاگرس ایران و سرچشمه سه رود بزرگ کارون، دز و زاینده رود پذیرای مهمانان عید فطر است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.