مدير عامل شركت گاز استان زنجان از طراحي و ساخت دستگاه منبع ولتاژ سوئيچينگ متغير هوشمند براي ايستگاه هاي حفاظت كاتديك اين شركت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدير عامل شركت گاز استان زنجان با بیان این مطلب گفت: با افتتاح نخستين ايستگاه CPS كابينتي مجهز به سامانه مونيتورينگ؛ شاهد صرفه جويي اقتصادي قابل توجه هستيم.

عسگریان بر لزوم افزايش تعداد ايستگاههاي حفاظت كاتديك CPS در شهر زنجان به دليل توسعه خطوط لوله فلزي گازرساني شهري و نياز به احداث ايستگاههاي CPS كه با مبلمان شهري همخواني داشته باشد تاکید کرد.

وی گفت : با توجه به ظهور تكنولوژي هاي جديد در عرصه صنعت گاز كشور و در زمينه مونيتورينگ داده هاي حياتي ايستگاههاي گاز و ايستگاههاي CPS؛ شركت گاز استان زنجان؛ به عنوان يك شركت پيشرو در زمينه طراحي، ساخت و استفاده از تكنولوژي هاي پيشرفته بومي؛ موفق به دست يابي سامانه هاي هوشمند مونيتورينگ ايستگاههاي CPS شد.

مدير عامل شركت گاز استان زنجان ادامه داد : با تلفيق اين سامانه با ايستگاههاي كابينتي CPS كه يك نوآوري در ساخت ايستگاههاي CPS است؛ پيشرفته ترين ايستگاههاي CPS در سطح كشور را راه اندازي شده و به بهره برداري رسیده است.

عسگريان با اعلام اينكه حجم کم، قابلیت فعالیت دیجیتال و انتقال داده های ایستگاه حفاظت کاتدیک به اتاق کنترل (SCADA) و عدم نیاز به فونداسیون جداگانه براي ركتيفاير را از مزایاي این ايستگاهها است؛ تصریح کرد : اين دستاورد علمي پژوهشي ارزشمند در واحد هاي بهره برداري شركت هاي گاز استاني، شركت هاي انتقال گاز، خطوط لوله و همه سيستم هاي داراي ايستگاه CPS قابليت اجرا و بهره برداري دارد.

طراح برق و حفاظت كاتديك خدمات فني و مهندسي شركت گاز استان زنجان نيز با اشاره به اينكه این ايستگاهها دارای قابلیت استفاده از برق ورودی متناوب شهری (A.C.) و برق یکسو (D.C.) حاصل از مولدهای خورشیدی را دارند افزود: صرفه جويي در تحصيل زمين ايستگاه CPS و حذف فونداسيون و كاهش هزينه هاي ابنيه و همچنين كاهش هزينه ها و خطاهاي نيروي انساني در اندازه گيري داده هاي ايستگاه CPS با كمك ماژول هاي مونيتورينگ از مهم ترين دست آوردهاي اين پروژه است.

آهنگری در مورد استفاده از سامانه هاي مونيتورينگ در ايستگاه CPS كابينتي ابراز کرد: ماژول هاي CPMM نسل سوم طراحي شده براي كنترل و ارسال داده هاي ايستگاههاي CPS با استفاده از منابع تغذيه سوئيچينگ، داراي اين توانايي هستند كه به تنهايي در ايستگاههاي CPS داراي ركتيفاير نيز استفاده شده و داده هاي مربوط به ولتاژ و جريان و دماي ركتيفاير را براي اتاق كنترل كاربر ارسال کند.

وی با اشاره به استفاده از اين توانمندي در ايستگاههاي CPS كابينتي زنجان خاطر نشان کرد :با عنايت خداوند متعال و همت مهندسين تلاشگر؛ در آينده نزديك با استفاده از منابع تغذيه سوئيچينگ كه قبلا طي يك پروژه پژوهشي در شركت گاز استان زنجان طراحي و به بهره برداري رسيده است، ابعاد ايستگاههاي CPS كابينتي از حالت موجود نيز كاهش يافته و به ايستگاههاي CPS ميني كابينتي تبديل خواهد شد./ز

برچسب ها: طراحی ، سوئیچینگ ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.