برآوردها نشان می‌دهند که تا 10 سال آینده دخانیات، چاقی و فشارهای عصبی، عامل حدود 75 درصد مرگ‌و میرها در سنین نوجوانی خواهند بود.

سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد شیوع بیماری‌های مزمن و غیرواگیر در سنین پائین به ویژه در بین افراد جوان و نوجوان بوده‌ایم.

وی افزود: بسیاری از افراد در سنین قبل از جوانی، الگوهای زندگی نامناسبی دارند و به ویژه از نظر تغذیه‌ای و رفتاری کمتر به سلامتی خود توجه دارند.

رستگاری اظهار داشت: پرخوری، بدخوری، مصرف غذاهای پرچرب و بسیار شیرین، مصرف غذاهای آماده و به اصطلاح فست فود، استعمال سیگار، ورزش نکردن، چاقی و اضافه وزن و اختلالات عصبی و روانی از جمله مهمترین دلایل گسترش بیماری‌ها در بین افراد جوان و نوجوان و افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های مختلف در بین این افراد بوده است.

وی تاکید کرد: برآوردها نشان می‌دهند که تا 10 سال آینده دخانیات، چاقی و فشارهای عصبی، عامل حدود 75 درصد مرگ و میرها در سنین نوجوانی خواهند بود.

رستگاری با اشاره به اینکه هم کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته درگیر الگوهای غلط زندگی هستند، یادآور شد: گسترش بیماری‌های مزمن و غیر واگیر و افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها به ویژه در بین نوجوانان و جوانان در کشورهای در حال توسعه، ملموس‌تر از کشورهای توسعه یافته است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار