مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: اندک آب مانده در مخزن سد اسفراین نیز تا پایان همین هفته مصرف می شود و تنها یک سد استان آب خواهد داشت

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی "کاظم طاهریان" گفت: مخزن سد چری یک ماه پیش خشک شده و حجم آب و گل و لای مخزن سد شیروان نیز به مقدار پایین‌تر از حجم ضروری برای ایمنی پایداری سازه سد رسیده و آب قابل استفاده ندارد.

وی افزود: حجم آب و رسوب باقی مانده در مخزن سد اسفراین نیز به کمتر از هفت میلیون متر مکعب کاهش یافته که چهارو نیم میلیون متر مکعب آن رسوب است.

وی تصریح کرد: بااین وجود برداشت آب از این سد برای مصارف شرب و کشاورزی به مجموع روزانه 460 لیتر برثانیه ادامه دارد و تا پایان هفته جاری مخزن این سد نیز خشک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اظهار داشت: آمار موجود نشان می دهد که حجم آب مخزن سد شیرین‌دره نیز در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، 50 درصد کاهش یافته است.

طاهریان گفت: به علت برداشت‌های غیرمجاز کشاورزان و باغداران در بالادست سد شیرین‌دره، ورودی آب به این سد در شرایط کنونی صفر است.

وی افزود: این درحالی است که روزانه دوهزار لیتر برثانیه آب برای مصارف کشاورزی و 300 لیتر برثانیه برای مصرف آب شرب شهر بجنورد از مخزن این سد برداشت می‌شود.

طاهریان هشدار داد: با ادامه روند کنونی این سد نیز ذخیره‌ای برای سال آینده نخواهد داشت و وضعیت آن در سال آینده بهتر از سایر سدهای استان در سال جاری نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: شش سد ساخته شده در این استان توان ذخيره 249 ميليون متر مكعب آب را دارند و 20 هزار و 670 هكتار زمين كشاورزي و باغ زير پوشش شبكه هاي آبياري این سدها استز/.

برچسب ها: سد ، خشک ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.