سنندج/

تاکیدبرهوشیاری مردم روزه داربر مبانی و اصول فقه امام شافعی(رض) در مبحث رؤیت هلال

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، بر هوشیاری همه جانبه روزه‌داران کردستانی در خصوص شبهه‌پراکنی برخی افراد ناآگاه در امر رؤیت هلال ماه شوال تأکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی، گفت: در بحث رویت هلال ماه رمضان و شوال مسلمانان بین امر واجب و حرام قرار می گیرند و باید با جدیت هرچه بیشتر به این امر توجه کنند.

وی افزود: هر ساله در کشور بیش از یکصد اکیپ مجهز به دوربین های پیشرفته در نقاط مختلف برای رویت هلال ماه مستقر می شوند و به رصد علمی این مبحث می‌پردازند.

نماینده ولی فقیه درکردستان ادامه داد: در مسائل شرعی باید مسلمانان بر مبنای علمی عمل کنند تا روزنه‌ای برای تفرقه‌افکنی دشمنان فراهم نشود.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، به بیانیه شورای افتای اهل سنت استان کردستان در خصوص رؤیت هلال ماه شوال اشاره کرد و افزود: روحانیون باید در مقابل آنچه که برخلاف میل خداوند متعال است مقاومت کنند چرا که در پیشگاه پروردگار مسئول هستند و از آنجا که مبنای نماز عید فطر وحدت مسلمانان است نباید اجازه داد به این وحدت خدشه‌ای وارد شود.

حجت الاسلام شاهرودی، بیان کرد: مبانی و اصول فقه امام شافعی(رض) در مبحث رؤیت هلال مدنظر قرار گیرد چرا که بر اساس مبانی فقهی این مذهب، اثبات حلول ماه قمری از جمله شوال و رمضان به دو صورت ممکن است که یکی از آن‌ها رؤیت هلال و دیگری تکمیل عده است.

وی افزود: اعلان پیش از اوان رمضان و نیز عید سعید فطر نه تنها با مذهب امام شافعی بلکه با فتاوای ائمه سایر مذاهب اهل سنت و جماعت سازگار نیست و شایسته است مردم مسلمان کردستان مبانی فقهی مذهب امام شافعی(رض) را مدنظر قرار دهند از فتاوای اعضای شورای افتای اهل سنت استان تبعیت کنند.

انتهای پیام/ز


برچسب ها: هوشیاری ، هلال ، اصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.