گرگان/

آزادی ۳ هزار و ۸۰۵ زندانی طی ۱۵ سال گذشته در استان گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به شروع فعالیت این ستاد، افزود: این ستاد از آغازین دوره خود تا پایان سال 92، توانست 3 هزار و 805 نفر را با مبلغ 308 میلیارد و 684 میلیون ریال آزاد کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گرگان،احمد فاضلیان دراین باره گفت: 142 نفر از این محکومان ، سال گذشته با کمک48 میلیاردی خیران آزاد شده‏اند.

وی گفت، اعتبارات داخلی ستاد دیه، کمک خیرین، صندوق تامین خسارت، پرداخت وام‏های بلاعوض توسط بانک‏های عامل و در نهایت پرداخت وام‏های کمیته امداد به مددجویان از منابع تامین‏کننده این ستاد هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان یادآورشد: در حال حاضر در استان تعداد محکومین مالی 533 نفر است که 10 درصد کل زندانیان استان را این افراد تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: ستاد دیه استان گلستان از سال 77 در استان شکل گرفته و تا پایان سال 92 در استان حدود سه هزار و 805 نفر از محکومین جرائم غیر عمد با اعتباری بالغ بر 380 میلیارد و 384میلیون ریال آزاد شده اند که بیش از این مبلغ را نیز توا نسته ایم از شکات رضایت بگیریم و همچنین شاکیان از حدود 397 میلیارد ریال طلب خود اعلام گذشت کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان مهمترین هدف ستاد دیه را آزادی زندانیان غیر عمد عنوان کرد و افزود: در سال گذشته حدود 10 هزار پرونده در استان در حوزه تصادفات تشکیل شده است و تنها راه چاره در بخش تصادفات این است که نگاه مردم باید نسبت قوانین تغییر پیدا کند چرا که التزام قانون یک تکلیف است.

لازم به ذکر است، ستاد دیه گلستان نیز از سال 1377 به منظور کمک به آزادی محکومین مالی جرایم غیرعمد تشکیل شده است و ریاست این ستاد در استان‏ها با رئیس کل دادگستری است/ز.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.