لرستان/

اختصاص 80 میلیارد ریال به منظور کاهش پرداختی بیماران در لرستان

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت ، 80 میلیارد ریال به منظور کاهش میزان پرداختی بیماران در این استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ دکتر سیاوش بیرانوند افزود: با اختصاص 80 میلیارد ریال و کاهش میزان پرداختی، بیماران بستری در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه حداکثر 10 درصد از کل هزینه های بستری را پرداخت می کنند.

بیرانوند تصریح کرد: همچنین روستاییان ، عشایر و بیماران تحت پوشش سازمان های حمایتی از جمله نهاد کمیته امداد امام (ره)و بهزیستی نیز حداکثر پنج درصد پرداخت می نمایند.

وی با اشاره به کاهش پرداختی بیماران بستری به 10 درصد کل هزینه ها در تامین لنز،پیچ و پلاک های ارتوپدی و سایر تجهیزات پزشکی گفت: تامین تجهیزات و دارو با عقد قراردادهای لازم خرید خدمت از بخش خصوصی با تعرفه دولتی و یا نزدیک به تعرفه دولتی(در موارد استثنایی و خاص)،تدوین فارماکوپه بیمارستان ها و ثبت اطلاعات آنلاین در سامانه سپاس از برکات اجرای این بسته حمایتی است.

دکتر بیرانوند با بیان اینکه هزینه های تشخیصی شامل ام آر آی ، سی تی اسکن و آزمایشات نیز کاهش یافته اضافه کرد: همزمان با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و استان، شش میلیارد ریال به منظور حضور پزشکان متخصص مقیم ، به این استان اختصاص یافته است .

انتهای پیام/ز


برچسب ها: اختصاصپ ، کاهش ، پرداختی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.