لرستان/

کاهش 14 درصدی تلفات جاده ای در لرستان

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های لرستان گفت : در سه ماه نخست سالجاری آمار کاهش تلفات جاده ای در لرستان به 14 درصد رسیده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ رحمانی افزود: با شروع موج دوم سفرهای تابستانی در استان در راستای تسهیل رفت و آمد در استان برنامه هایی قابل توجهی در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه تنظیم شده باید کاهش ده درصدی تلفات جاده ای ایجاد شود ،اظهار داشت : روند تلفات تصادفات جاده ای از سال 89 تا 92 در لرستان رشد کاهشی داشته است.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های لرستان تصریح کرد: در این مدت تصادفات جاده ای در استان لرستان از 594 کشته شده به 437 نفرکاهش یافته است که نشان می دهد حدود 26 درصد کاهش تلفات ناشی از تصافات داشته ایم.

رحمانی گفت :در حال حاضر تردد جاده ای در لرستان با افزایش 38 درصدی تردد جاد ه ای رو به رو بوده است و این در حالی است که در سه ماهه اول سال جاری 14 درصد کاهش تلفات جاده ای داشته‌ایم.

وی میانگین کشته شدگان تصادفات جاده ای در کشور را36 سال بر شمرد و افزود: 88درصد از کشته شدگان تصادفات جاده ای را مردان و 22درصد را زنان تشکیل می دهند.

مدیر کل حمل و نقل وپایانه های استان لرستان در ادامه گفت: در سال گذشته 10 درصد از کشته شدگان راکبان موتورسیکلت و 13 درصد عابرین پیاده بودند.

وی با تأکید براینکه باید فرهنگ صحیح رانندگی در بین رانندگان ترویج یابد گفت: در تابستان سال گذشته لرستان رتبه سوم را در زمینه متوفیان در کشور را داشته است.

وی افزود همچنین: 58 درصد از مجروحین در سر صحنه، 12درصد در حین انتقال و 29 درصد در بیمارستانها فوت می کنند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: کاهش ، تلفات ، جاده ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.